×

دیدار نماینده اورامانات با رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه

  • کد نوشته: 15658
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۳
  • 702 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده مردم اورامانات در مجلس با اشاره به دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه، گفت: عمده مشکل منطقه اورامانات بیکاری جوانان بوده که اگر از ظرفیت‌ها و پتناسیل‌های این منطقه به خوبی بهره‌برداری شود وضعیت اشتغال بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد.
    دیدار نماینده اورامانات با رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه
  • به گزارش پایگاه خبری آوای باینگان، آرش زره تن لهونی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: حوزه انتخابیه بنده شامل چهار شهرستان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی است و عمده‌ی مشکلات حوزه انتخابیه بنده بیکاری جوانان و مشکلات اشتغال مردم منطقه است.

    وی افزود: البته در کنار این مشکلات مزیت‌ها و پتانسیل‌هایی داریم که اگر از آنها به بهترین شکل بهره‌برداری کنیم وضعیت اشتغال منطقه بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد.

    زره‌تن لهونی، با بیان اینکه آبی شدن زمین‌های دیمی کشاورزی در منطقه اورامانات و ایجاد باغات جدید در منطقه، تعداد زیادی شغل ایجاد کرده و بخشی از مشکلات بیکاری مردم را رفع خواهد کرد، اظهار کرد: آبی شدن زمین‌های دیمی اورامانات به تخصیص دویست میلیون متر مربع از آبهای مرزی این منطقه نیاز دارد.

    عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به ظرفیت‌های منطقه اورامانات اشاره کرد و افزود: وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های خوب این منطقه است؛ رسمی شدن دو مرز شوشمی و شیخ صله در حوزه جغرافیایی اورامانات واقع در شهرستان‌های پاوه و ثلاث باباجانی تاثیر بسیار زیادی بر توسعه منطقه خواهد داشت که البته کار رسمی شدن آن در ایران تمام شده و اقلیم کردستان هم موافق کرده و تنها مشکل موافقت دولت مرکزی عراق است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و توسعه این صنعت، بهبود وضعیت نامناسب راه‌های ارتباطی منطقه اورامانات با توجه به اینکه میانگین کشته‌های مردم این منطقه در راه‌های ارتباطی دو برابر میانگین کشوری است، حضور پر رنگ شرکت‌های هلدینگ وابسته به دولت و سایر نهادها در منطقه برای سرمایه گذاری و ایجاد واحد‌های تولیدی و رفع موانع دامداری سنتی، احیا و توسعه آن، بخشی از ظرفیت‌های مهمی منطقه اورامانات بود که برای توسعه و رفع بیکاری باید به آن‌ها بیش از پیش توجه شود و بنده در جلسه با رئیس مجلس به آن‌ها اشاره کردم.

    عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به درخواست‌های خود از رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار اشاره کرد و افزود:  اجرایی شدن بند (پ) ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برای منطقه اورامانات و استان کرمانشاه یکی از درخواست‌های بنده در این دیدار بود تا با تصویب هیئت دولت این حوزه جغرافیایی به عنوان منطقه غیر برخوردار از اشتغال لحاظ شود در این صورت دولت موظف می‌شود مشوق‌های لازم جهت ایجاد اشتغال با هدف کاهش نرخ بیکاری را در این منطقه اجرایی کرده و اعتبارات مورد نیاز را در لایحه بودجه منظور کند.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم اجرای جز ۳ بند (پ) ماده ۳۲ احکام دائمی است که به معافیت‌های مالیاتی  واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در مناطق غیر برخوردار از اشتغال مربوط بوده و با اجرای آن معافیتهای واحدهای مذکور در منطقه اورامانات به اندازه معافیت‌های مناطق آزاد تجاری و صنعتی اعمال خواهد شد. همین موضوع موجب جذب سرمایه‌گذاران از مناطق مختلف کشور شده که راهکار مهمی برای کاهش آمار بیکاری است.

    نماینده مردم اورامانات در مجلس اظهار کرد:  از رئیس مجلس درخواست کردیم که در خصوص اجرایی شدن بند (پ) ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برای منطقه اورامانات، باز شدن مرزهای شوشمی و شیخ صله که نیازمند رایزنی با طرف‌های عراقی و پیگیری های وزارت خارجه است، تاکیدات لازم را به دولت انجام دهند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *