×

امام جمعه پاوه:
رمضان؛ امانتی بزرگ برای وحدت میان مذاهب اسلامی و ادیان الهی

  • کد نوشته: 20047
  • ۱۴۰۱-۰۱-۱۶
  • 230 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: ماموستا قادری گفت: مبارک رمضان یک امانت بزرگ و وسیله مهمی برای ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی و ادیان الهی به شمار می آید.
    رمضان؛ امانتی بزرگ برای وحدت میان مذاهب اسلامی و ادیان الهی
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا، ماموستا ملاقادر قادری امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب اهل سنت پاوه و اورامانات اظهار داشت: ماه رمضان با تمام خصوصیات و ویژگی های خاصی که دارد، می توان این ماه عزیز را ماه همدلی ، اتحاد  و وحدت نامگذاری کرد.

    امام جمعه اهل سنت پاوه گفت: از ماه هایی که بسیار مهم و مغتنم شمرده شده است، ماه مبارک رمضان است و در این راستا یکی از بهترین عبادات این ماه عظیم، روزه می باشد؛ در حقیقت روزه از جمله عوامل مهم وحدت، خیر و برکات برای امت اسلامی است، مسلمانان به هنگام اذان بر سر یک سفره جمع می شوند و با یک اذان روزه خود را باز می کنند و نماز جماعت را به پا می دارند.

    عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت عنوان کرد: در واقع ماه مبارک رمضان یک امانت بزرگ و وسیله مهمی برای ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی و ادیان الهی به شمار می آید.

    وی ادامه داد: از زمانی که خداوند متعال هستی را خلق کرد و تعداد ماه ها و فصول را دوازده قسمت تعیین نمود، ماه مبارک رمضان به برکت قرآن کریم دارای جایگاه و منزلت ویژه از سوی خداوند متعال قرار گرفت.

    ماموستا قادری بیان کرد: ماه مبارک رمضان یکی از ماه های مبارکی است که پیامبر اکرم(ص) در وصف آن می فرماید: «شهر العظیم المبارک»، ماه رمضان، ماه بزرگ و مبارکی است و در حقیقت یک مدرسه‌ برای خودسازی است که از جانب خداوند به ما ابلاغ شده است، باید هر سال در این مدرسه شرکت کنیم و درس صبر ، صدق و راستی، درستی، شجاعت و وحدت بیاموزیم زیرا این مدرسه تربیت انسان با دستور خداوند متعال و توصیه رسول او تشکیل شده است.

    وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از اهداف روزه داری این است که مسلمین روزه دار با تقرب و دعا از خداوند متعال بخواهند که امت اسلامی در اقصی نقاط عالم از ظلم و شر استعمارگران و مستکبران نجات یابند و در ادامه باید موقعیت مهم این ماه را درک کرده تا بتوانیم در جهت حفظ ایمان و ایجاد وحدت گام های بلندی برداریم.

    منبع: رسا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *