×

رونق مناطق مرزی با تصویب لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی

  • کد نوشته: 23371
  • ۱۴۰۲-۰۶-۲۲
  • 117 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: بازارچه‌های مرزی در مناطق مرزی محل معیشت مردم هستند و کمک به رونق آن‌ها کمک به اقتصاد مناطق مرزی است، لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان می‌تواند در ارتقاء وضع مرزداران موثر باشد.
    رونق مناطق مرزی با تصویب لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی
  • ­به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آرش زره تن لهونی نماینده اورامانات، جوانرود، پاوه در گفت‌وگو با خبر ۱۴ با اشاره به تصویب لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در صحن علنی امروز مجلس گفت: این لایحه حاصل تلاش مشترک و هم جهتی میان مجلس و دولت برای کمک به معیشت مرزنشینان است. 

    وی افزود: امروز مجلس وارد بررسی جزییات این لایحه شد و سه ماده آن هم مورد بررسی قرار گرفت، دو فوریت این لایحه در بهمن ماه پارسال در مجلس تصویب شد و کلیات آن هم با رای اکثریت نمایندگان در صحن علنی مجلس تصویب شد.

    زره تن لهونی تصریح کرد: لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان بعد از تصویب نهایی و ابلاغ آن می‌تواند در ارتقاء وضع معیشتی مرزنشینان موثر باشد، حقوق ورودی کالا در این قانون پیش بینی شده است به طوریکه در سال اول صفر باشد و بعد‌ها به صورت پلکانی افزایش پیدا کند، مالیات هم ۵۰ درصد بخشودگی و معافیت دارد، همچنین درآمد حاصل از اجرای این قانون هم برای توسعه زیرساخت‌های و بازارچه‌های مرزی تخصیص خواهد یافت.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ادامه داد: بازارچه‌های مرزی در مناطق مرزی محل معیشت مردم هستند و کمک به رونق آن‌ها کمک به اقتصاد مناطق مرزی است، این لایحه می‌تواند در ارتقاء وضع مرزداران موثر باشد.

    وی افزود: فردا بقیه مواد این لایحه در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود و بعد از تصویب در صحن برای تایید نهایی به شورای نگهبان خواهد رفت.

    زره تن لهونی گفت: ما برای همه سرپرستان خانوار در شهرستان‌های مرزی و همه افراد فاقد شغل در آیین نامه اجرایی این لایحه حدود ۸۰۰ تا هزار دلار بناست کالا را با معافیت‌های در نظرگرفته شد وارد کشور کنند که این یک درآمد ماهیانه در کنار سایر امتیازاتی که برای ارتقاء وضع اقتصادی مناطق مرزی این قانون تعیین شده، به دنبال دارد و بیمه افرادی هم شاغل می‌شوند، پیش بینی خواهد شد.

    وی افزود: با اجرای این لایحه ما شاهد اجرای بیشتر عدالت هم خواهیم بود.

    منبع: صداوسیما

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *