×

نماینده مردم اورامانات:
رییس جمهور در تحقق مصوبات سفر به استان کرمانشاه مصمم است

  • کد نوشته: 20823
  • ۱۴۰۱-۰۴-۳۰
  • 215 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور بر پیگیری جدی وعده‌های سفر هیات دولت به استان کرمانشاه و تحقق مصوبات این سفر بسیار مصمم است.
    رییس جمهور در تحقق مصوبات سفر به استان کرمانشاه مصمم است
  • به گزارش آوای باینگان، «آرش لهونی» نماینده مردم اورامانات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دیداری که با رئیس‌ جمهور داشتم ایشان خواستار پیگیری جدی مصوبه های سفر خود به کرمانشاه بود و در تحقق آنها مصمم بودند.

    وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهمی که در سفر مطرح شد، آیین نامه مبادلات ارزی برای ساماندهی کولبران بود که درخواست شد ظرف چند روز آینده تصویب و آماده ابلاغ شود.

    نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اکنون شاهد این هستیم مسیر تصویب این آیین‌نامه هموار شده و به زودی شاهد تصویب آن خواهیم بود.

    وی گفت: حدود ۱.۵ سال پیش طرحی به عنوان تجارت مرزنشینان به منظور ساماندهی کولبران تدوین شد که ۶۵ نفر از نمایندگان مجلس آن را امضا کردند و این طرح به هیات رییسه نیز ارسال شد.

    لهونی افزود: جلسات متعددی در فراکسیون مرزنشینان مجلس برگزار شد. این طرح مبنا قرار گرفت و دولت نیز پیشنهادات خود را مطرح کرد. پس از جلسات متعدد دولت و مجلس به یک تصمیم مشترک رسیدند.

    رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: برای حل و اجرایی کردن این مساله به ۲ بند قانون نیاز داشتیم. بقیه موارد جزو اختیارات دولت بود، دولت می تواند آن را تصویب و ابلاغ کند.

    وی تصریح کرد: در جلسات متعددی که در این زمینه برگزار شد پیشنهاد شد که به جای آوردن ۲ بند قانون به صحن علنی مجلس، به شورای هماهنگی سران قوا ببریم و اطمینان داشتیم که با حسن نیت جناب آقای رئیسی، رئیس مجلس و روسای قوه مقننه و قضاییه که در این خصوص دارند این آیین نامه تصویب خواهد شد.

    لهونی یادآور شد: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان کرمانشاه قول حل این موضوع در چند روز آینده را دادند که در کمترین زمان ممکن به وعده خود عمل کردند و در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شد و تا حد زیادی این موضوع در جلسه سران قوا برطرف گردید و امیدواریم به زودی آیین نامه آن در دولت تصویب و ابلاغ شود.  

    وی در پایان گفت: این آیین نامه بدون شک می‌تواند وضعیت اقتصادی و اشتغال منطقه و شهرستان‌های مرزی را بهبود بخشد و این خبر بسیار خوبی برای مرزنشینان است.

    در سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به کرمانشاه در هفته گذشته ۲۰۰ طرح برای عمرانی، آبادانی و اشتغال استان به تصویب رسید و مبلغی هم که برای اجرای این مصوبات تعیین شده ۳۳ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان است که می‌تواند کرمانشاه را روی ریل توسعه قرار دهد.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *