×

ساماندهی چشمه های آب شرب عشایر باینگان

  • کد نوشته: 14950
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۲
  • 840 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: بیش از ۶۶۰ میلیون تومان برای ساماندهی چشمه‌های آب شرب مورد نیاز عشایر در ییلاق‌های منطقه باینگان تخصیص یافته است.
    ساماندهی چشمه های آب شرب عشایر باینگان
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  در جلسه ایی که با حضور فرماندار پاوه و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان تشکیل گردید مشکلات مربوط به بخش باینگان مورد بررسی قرار گرفت.

    فرماندار پاوه با اشاره به قطعی و کم بودن سرعت اینترنت در برخی از نقاط بخش باینگان گفت: علت  واگذار نشدن ۵ هکتار از زمین‌های هلال احمر و الحاق آن‌ها به روستای سریاس و اخذ و کسب سند ثبتی زمین  از سوی بنیاد مسکن باید پیگیری شود.



    او بیان کرد: بررسی موضوع ییلاق و قشلاق عشایر منطقه‌ باینگان و چگونگی اخذ مجوز رسمی برای آن‌ها با توجه به مرزی بودن برخی از ییلاق و قشلاق نیز باید سریعتر انجام شود.


     فرماندار پاوه با اشاره به موضوع کمبود آب در روستای سریاس و نیاز به استفاده از چاه آب شرب این روستا جهت رفع کمبود آب  گفت:  پروژه‌های آبرسانی به روستا‌های میرعبدلی و دودان  نیاز به تسریع در روند اجرای پروژه‌ها دارد.


    مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه  در خصوص مشکلات عشایر گفت: بیش از ۶۶۰ میلیون تومان جهت ساماندهی چشمه‌های آب شرب مورد نیاز عشایر در ییلاق‌های منطقه باینگان تخصیص یافته است.


    محمدی ادامه داد: به منظور تسهیل دررفت و آمد به ییلاق و قشلاق دفترچه‌های لازمه صادر خواهند شد.

    مدیر مخابرات  پاوه  در این جلسه بیان کرد: تمامی روستا‌های بخش باینگان به سیستم ۲G مجهز شده اند به منظور سرعت بخشی به اینترنت در آینده نزدیکی فیبر نوری پاوه و باینگان در سه راهی باینگان از نظر ساختاری تغییر داده می‌شود که این امر موجب افزایش سرعت اینترنت در این منطقه خواهد شد.

    او افزود:در صورت احداث جاده دسترسی در سه راه لاران به تاسیسات مخابرات ایستگاه BTS لاران نصب خواهد شد که مشکل اینترنت و تلفن همراه در مسیر باینگان – بانوره مرتفع خواهد گردید.

    مدیر آبفای پاوه گفت: در آینده نزدیک (حداکثر تا دو هفته‌ آینده) جهت رفع کمبود آب شرب سریاس چاه آب شرب تجهیز و آب آن وارد شبکه خواهد شد  پروژه‌های آبرسانی به دو روستای دودان و میر عبدلی احیاء شده و روند اجرای آن با سرعت بیشتری آغاز خواهد شد.

    به گفته این مقام مسئول در هفته‌ آینده شبکه آب روستای تین  رسماً تحت پوشش آبفا قرار خواهد گرفت.

    مدیر ورزش و جوانان پاوه نیز در این جلسه بیان کرد: تخم چمن لازم برای چمن کاری زمین فوتبال روستای سریاس که زمینی استانداردی برای فوتبال است در صورت تامین آب مورد نیاز در آینده نزدیکی تامین خواهد شد که با قول مساعد فرمانداری تجهیزات آبرسانی به زمین فوتبال تامین خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *