×

سراب روانسر لایروبی شد

  • کد نوشته: 18685
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۰
  • 579 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سرپرست شهرداری روانسر گفت: به منظور رفع مشکلات زیست محیطی سراب روانسر، عملیات لایروبی و پاکسازی محوطه این سراب انجام شد.
    سراب روانسر لایروبی شد
  • به گزارش آوای باینگان، «آرش محمودی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به رشد سریع جلبک ها و خزه ها در حوضچه های این سراب و مشکلاتی که از لحاظ بهداشتی برای ساکنان اطراف سراب و نیز کشاورزان بهره بردار به وجود آمده بود، عملیات پاکسازی انجام شد.

    وی با بیان اینکه این عملیات با همکاری امور آب منطقه ای و بهره گیری از نظرات کارشناسان محیط زیست صورت گرفته است، ادامه داد: ابتدا حوضچه اول و منشا اصلی سراب روانسر را که به طور کامل خشک شده سمپاشی و حوضچه دوم و پایین دست سراب روانسر نیز با بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات شهرداری و آب منطقه ای لایروبی و لجن برداری کردیم.

    محمودی اظهار داشت: در سال‌های گذشته پایین دست سراب روانسر لایروبی می شد اما امسال با توجه به وقوع خشکسالی و خشک شدن سراب روانسر که در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، عملیات لایروبی حوضچه های اصلی سراب نیز با حجم گسترده ای انجام گرفت.

    وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم اهتمام شهروندان و برخی مسافرین و گردشگران در حفظ زیبایی این سراب و آلوده کردن آن به روش های مختلف، پایین دست سراب به زباله دانی تبدیل شده است.

    سرپرست شهرداری روانسر گفت: آبیاری بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از طریق آب این سراب انجام می شود که لایروبی آن نقشی اثرگذار در سلامت محصولات کشاورزی دارد.

    محمودی هدف از اجرای این طرح را دفع آلودگی های بهداشتی و بهبود وضع زندگی ساکنان حاشیه سراب روانسر و زیباسازی آن عنوان کرد.

    سراب روانسر یکی از مناطق زیبای گردشگری استان کرمانشاه است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از هم میهنان است.

    این سراب همچنین یکی از سرچشمه های اصلی رودخانه قره سو با ۴۳ کیلومتر آبراهه و ۳۳ کیلومتر کانال است که آب آن از کوه های «یله‌ور» و «زاگرس» تامین می شود و در فصل بارندگی و پربارش بیش از ۶ هزار لیتر بر ثانیه آبدهی دارد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *