×

سهم ۷۰ میلیارد تومانی حوزه آب و فاضلاب شهرستان روانسر از اعتبارات استان کرمانشاه

  • کد نوشته: 18899
  • ۱۴۰۰-۰۹-۰۹
  • 249 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افزایش اعتبارات حوزه آب و فاضلاب استان خبر داد و سهم شهرستان روانسر را از این میزان ۷۰ میلیارد تومان دانست.
    سهم ۷۰ میلیارد تومانی حوزه آب و فاضلاب شهرستان روانسر از اعتبارات استان کرمانشاه
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا کاکاوند” با بیان این خبر اظهار داشت: پروژه‌های خوبی در شهرستان روانسر در دست اقدام است که با اجرای آنها، مشکلات آب شرب شهرستان کاهش خواهد یافت.

    همچنین جهت تامین آب شرب شهر شاهو مشکلاتی وجود دارد که چندین ماه است درگیر این موضوع هستیم، دو منبع برای تامین آب شرب شهر در نظر گرفته شده است یکی چشمه قلانی و دیگری حفر چاه، استفاده از چشمه اعتبارات زیادی می‌خواهد و روند آن نیز طولانی است.

    در خصوص حفر چاه کار مطالعات ژئوفیزیک آن انجام شده و منتظر تاییدیه نقطه حفر چاه از همکاران آب منطقه‌ای هستیم.

    وی، منطقه اورامانات را از نظر آب‌های زیرزمینی ضعیف دانست و گفت: در شهر میرآباد حفر چاه را آغاز کردیم که عمیق‌ترین چاه استان خواهد بود.

    در شهر شاهو نیز بعد از تایید نقطه تعیین شده حفاری را شروع خواهیم کرد. در مجموع در حوزه آب شهری مشکل خاصی نداریم و در حوزه روستایی نیز بیش از ۹۰ درصد مشکلات را مرتفع خواهیم کرد.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومانی در حوزه آب و فاضلاب منطقه اورامانات خبر داد و تصریح کرد: از این میزان اعتبار ۷۰ میلیارد تومان سهم شهرستان روانسر بوده که در نظر گرفتن این اعتبار در حوزه آب و فاضلاب شهرستان بی‌سابقه است.

    این مقام مسئول ضمن اشاره به ساخت پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح استان گفت: سه تصفیه‌خانه مربوط به منطقه اورامانات است که یکی از آنها در شهر روانسر قرار دارد؛ خوشبختانه بخش سازه‌ای تصفیه‌خانه فاضلاب روانسر تکمیل و تامین تجهیزات آن باقی مانده است، همچنین بیش از ۹۰ درصد خط انتقال نیز اجرا شده و در صورت تامین اعتبار لازم ظرف کمتر از یک سال این پنج پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

    کاکاوند خاطرنشان ساخت: در شهرهای کوچک از جمله شهر شاهو به دلیل عدم انجام مطالعات فاضلاب ردیف اعتباری در این زمینه به آنها تخصیص داده نشده است، خوشبختانه سال گذشته بحث مطالعات فاضلاب شهر شاهو از منبع داخلی انجام شد.

    منبع: پاون

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *