×

معاون استاندار حلبچه:
سه یادداشت تفاهم میان ایران و اقلیم کردستان برای گشایش مرز سازان در بخش باینگان وجود دارد

  • کد نوشته: 17638
  • ۱۴۰۰-۰۶-۰۴
  • 455 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون استاندار حلبچه با اشاره به اعلام موافقت رسمی دولت مرکزی عراق برای گشایش گذرگاه مرزی سازان میان ایران و اقلیم، گفت که سه یادداشت تفاهم میان ایران و اقلیم در این مورد وجود دارد.
    سه یادداشت تفاهم میان ایران و اقلیم کردستان برای گشایش مرز سازان در بخش باینگان وجود دارد
  • به گزارش پایگاه خبری آوای باینگان به نقل از کردپرس، کاوه علی در گفتگو با سایت خبری SNN با اشاره به اینکه دولت مرکزی عراق موافقت رسمی خود را با گشایش و آغاز فعالیت گذرگاه مرزی سازان میان ایران و اقلیم کردستان، اعلام کرده؛ گفت که صدور مجوز رسمی از سوی بغداد، تلاش ها و اقدامات انجام شده توسط مقامات اقلیم برای گشایش مرز سازان را تسهیل می کند.

    معاون استاندار حلبچه افزود که مقامات اقلیم و طرف ایرانی تلاش های بسیاری را برای گشایش گذرگاه مرزی سازان ( واقع در بخش باینگان ) انجام داده اند و سه یادداشت تفاهم میان دو طرف در مورد این گذرگاه مرزی وجود دارد و ایران آمادگی خود را برای گشودن این مرز اعلام کرده است.

    وی گفت که پس از اعلام رسمی موافقت دولت عراق، نشست دیگری میان مقامات مربوطه در دولت اقلیم و مقامات ایرانی درباره امور و سازوکارهای قانونی گشودن این گذرگاه مرزی انجام شده و پس از اعلام موافقت رسمی دولت ایران، به زودی این گذرگاه مرزی گشوده می شود.

    همچنین تاکید کرد که طرح و برنامه های لازم برای راه سازی و ایجاد جاده ارتباطی از گذرگاه مرزی سازان به حلبچه و از آنجا به دیگر مناطق اقلیم، به دولت اقلیم ارائه شده و به زودی این پروژه وارد فاز اجرایی می شود.

    ایران دارای چندین گذرگاه مرزی مشترک با اقلیم کردستان که سالانه حجم بسیاری از مبادلات کالا و تردد مسافرین از این گذرگاه ها صورت می گیرد و دو طرف در تلاش برای افزایش تعداد گذرگاه های مرزی رسمی و بین المللی مشترک هستند.

    منبع: کردپرس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *