×

شاخص راه‌های منطقه اورامانات پایین است

  • کد نوشته: 16691
  • ۱۱,اردیبهشت ۱۴۰۰
  • 373 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده مردم منطقه اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص راه‌های منطقه اورامانات نسبت به بسیاری از مناطق پایین است بنابراین توسعه زیرساخت ها به ویژه در حوزه راه برای این منطقه اهمیت ویژه‌ای دارد.
    شاخص راه‌های منطقه اورامانات پایین است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا؛ «آرش لهونی» روز پنجشنبه در آیین عملیات اجرایی احداث باند دوم قزانچی به پاوه در حدفاصل روانسر – سه راهی بیاشوش، افزود: انتظار ما از وزارت راه و شهرسازی این است که اعتبارات جهشی برای راه های منطقه اورامانات اختصاص بدهند تا شاهد تحول در این منطقه باشیم.

    وی تصریح کرد: شروع این پروژه رویداد مهمی در حوزه توسعه راه های اورامانات است چرا که در سال های گذشته شاهد بودیم بسیاری از خانواده ها به خاطر حوادث جاده ای داغدار شده اند.

    نماینده مردم منطقه اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادمه داد: بررسی های که حوزه راه و شهرسازی انجام داده است حکایت از این دارد، قطعه اول این پروژه  یکی از پرخطرترین محورهای استان است.

    لهونی اظهار داشت: انتظار داریم شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و راه و شهرسازی استان کرمانشاه با جدیت عملیات اجرایی پروژه را انجام دهند و پشتیبانی های لازم انجام خواهد شد تا این پروژه تعطیل نشود.

    وی گفت: تاکید ما این است همه مسوولان دست به دست هم بدهند تا  قطعات بعدی پروژه نیز شروع شود و پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در این آیین گفت: چهار بانده شدن مسیر روانسر- سه راهی بیاشوش در کاهش حوادث جاده ای و تردد ایمن تر و توسعه اقتصادی و مبادلات مرزی تاثیر بسزایی دارد.

    «مهرداد سالاری» با بیان اینکه در سنوات گذشته بخشی از نقاط حادثه خیز این مسیر رفع شده است، افزود: متولیان پروژه برنامه زمانبندی دقیق داشته باشند و فرماندار شهرستان روانسر به صورت هفتگی پروژه را رصد و مشکلات احتمالی را گزارش دهد.

    باند دوم ۱۰.۵ کیلومتر از محور از روانسر به سه راهی بیاشوش به عنوان قطعه اول بزرگراه قزانچی به پاوه با اعتبار ۷۴۸ میلیارد و ۳۹۰ میلون ریال احداث می شود.

    اورامانات در کرمانشاه به منطقه‌ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *