×

“شاهو” به یک زمین چمن مصنوعی نیاز دارد

  • کد نوشته: 22074
  • ۱۴۰۱-۱۱-۰۱
  • 214 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: شهردار شاهو از پیگیری برای احداث یک زمین چمن مصنوعی در شاهو به منظور توسعه ورزش و گردشگری ورزشی در این شهر خبر داد.
    “شاهو” به یک زمین چمن مصنوعی نیاز دارد
  • به گزارش آوای باینگان، سابق حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری و ورزشی در شاهو، اظهارکرد: این شهر در حدفاصل سه شهر گردشگرپذیر استان کرمانشاه یعنی پاوه، جوانرود و روانسر و در مسیر اصلی کرمانشاه به پاوه قرار دارد.

    وی به فاصله چهار کیلومتری این شهر تا مجموعه تفریحی توریستی قوری قلعه اشاره کرد و ادامه داد: همچنین شاهو در مجاورت کوهستان شاهو و دره عمیق قولانی با چشمه های خروشان واقع شده که اینها نشان از ظرفیت‌های خوب گردشگری این شهر است.

    شهردار شاهو با بیان اینکه این شهر جذابیت‌های لازم را برای پذیرش گردشگران را دارد، عنوان کرد: یکی از حوزه‌هایی که می‌توان برای رونق گردشگری این شهر روی آن کار کرد، گردشگری ورزشی است.

    وی به تلاش های انجام شده طی سالهای گذشته برای ایجاد بسترهای گردشگری ورزشی و توسعه ورزش در بین جوانان این شهر اشاره کرد و افزود: یکی از اقداماتی که پیگیر آن هستیم احداث یک زمین چمن فوتبال مصنوعی است که در این زمینه مردم محلی هم یک قطعه زمین را در مساحتی استاندارد و در بهترین موقعیت اهداء کرده‌اند.

    حسینی با بیان اینکه احداث این زمین چمن مصنوعی به حدود دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در زمان استاندار سابق و مدیرکل پیشین ورزش و جوانان استان پیگیری هایی را با همراهی نماینده مردم شهرستان های پاوه، روانسر و جوانرود برای اخذ این اعتبار داشتیم و موافقت هایی هم شد، اما با تغییرات مدیریتی مدتی مسکوت ماند و اکنون دوباره در تلاش برای برای جذب این اعتبار هستیم.

    وی که ریاست هیات فوتبال شهرستان پاوه را نیز بر عهده دارد، یادآور شد: در سفر هفته پیش رئیس فدراسیون فوتبال به کرمانشاه این موضوع را در حضور ایشان در مجمع عمومی هیات فوتبال استان مطرح و درخواست کردیم تا با وزیر ورزش در این رابطه صحبت کنند تا اعتباری به این پروژه اختصاص پیدا کند.  

    وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این زمین احداث شود می‌توانیم میزبانی مسابقات رده های پایه یا اردوی تیم های ملی رده‌های پایه را بگیریم که با توجه به طبیعت بکر اطراف این زمین بهترین شرایط برای برپایی مسابقات و اردوها خواهد بود.

    حسینی اضافه کرد: شاهو حدود ۱۵۸۰ متر ارتفاع از سطح دریا دارد  که شرایطی بسیار خوب برای انجام برخی ورزش‌های هوازی است و از طرفی طبیعت گردی، دره نوردی، کوهنوردی و … نیز از مزیت‌های دیگر آن در حوزه توریسم ورزشی است.
    رئیس هیات فوتبال شهرستان پاوه در ادامه به وجود دو زمین چمن مصنوعی در این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: پاوه هم ظرفیت خوبی برای میزبانی رقابت‌های مختلف دارد.

    وی اعلام کرد: تیم فوتبال زیر ۱۸ سال این شهرستان پس از قهرمانی در مسابقات استانی اکنون در مسابقات مناطق کشور حضور دارد و در نظر داریم درخواست میزبانی مسابقات کشوری را به فدراسیون بدهیم.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *