×

استاندار کرمانشاه:
“شرکت توسعه گردشگری” متولی غار قوری قلعه را از کرمانشاه جمع می‌کنم

  • کد نوشته: 21469
  • ۲۹,مهر ۱۴۰۱
  • 188 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: استاندار کرمانشاه با انتقاد از وضعیت نابسامان مجموعه غار قوری قلعه، متولی این مجموعه یعنی شرکت توسعه گردشگری را عامل اصلی مشکلات آن معرفی کرد و گفت: این شرکت را از کرمانشاه جمع می کنم.
    “شرکت توسعه گردشگری” متولی غار قوری قلعه را از کرمانشاه جمع می‌کنم
  • به گزارش آوای باینگان، بهمن امیری مقدم، عصر روز پنجشنبه (۲۸ مهر) در نشست ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه، با انتقاد  تند از عملکرد شرکت توسعه گردشگری به عنوان متولی مجموعه تفریحی غار قوری قلعه، اظهار کرد: چند روز پیش به صورت سر زده از مجموعه غار قوری قلعه بازدیدی داشتم که با یک نابسامانی ناراحت کننده در آنجا مواجه شدم. 

    وی تصریح کرد: متاسفانه شرکت توسعه گردشگری در حفظ و نگهداری این مجموعه کاری نکرده و از سال ۱۳۷۱ که این مجموعه به بهره برداری رسیده تاکنون هیچ استفاده ای از این ظرفیت برای استان نشده است. 

    استاندار کرمانشاه ادامه داد: تاکنون حدود ۳۵۰۰ متر از این غار آبی کشف شده و تالارها و بخش های مختلفی دارد، اما طی سال‌های گذشته فقط زمینه بازدید ۵۰۰ متر از آن برای بازدید گردشگران فراهم شده است. 

    وی به نبود زیرساخت های گردشگری، نامناسب بودن بهداشت این مجموعه، نوع بلیط فروشی، نورپردازی، محیط به هم ریخته و بی سامانی غرفه ها و آلونک های غیرمجاز اطراف این غار اشاره کرد و افزود: شرکت توسعه گردشگری هیچ خیری برای استان نداشته و نه تنها در بحث حفظ و نگهداری از مجموعه خوب عمل نکرده، بلکه درآمدهای آن هم به استان نمی رسد، بنابراین باید  شرکت را از استان جمع کرد. 

    امیری مقدم به بازدید حدود ۱۰۰ هزار گردشگر از این مجموعه اشاره کرد و گفت: این ظرفیت گردشگری به‌خوبی معرفی نشده، وگرنه این تعداد می تواند سالیانه تا حدود یک میلیون نفر بازدید کننده هم افزایش پیدا کند. 

    وی با بیان اینکه بسیاری از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کرمانشاه مانند پل کهنه و بنای شیخ تونی، تاق بستان، آناهیتا و بیستون هم شرایطی مشابه قوری قلعه دارند، گفت: تمام مسئولین میراث فرهنگی استان در گذشته که شرایط این جاذبه های گردشگری را به این روز آورده اند، باید در قیامت پاسخگو باشند، چراکه به مردم استان خود ظلم کرده اند. 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *