×

شهر بانه وره و ۱۲روستای شهرستان پاوه نیازمند آبرسانی سیار هستند

  • کد نوشته: 20680
  • ۱۴۰۱-۰۴-۱۲
  • 397 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندارشهرستان پاوه گفت: شهر بانه وره و ۱۲روستای شهرستان نیازمند آبرسانی سیار هستند و چورژی، دوریسان، نسمه و سرکران ۱۲ ساعت آب ندارند.
    شهر بانه وره و ۱۲روستای شهرستان پاوه نیازمند آبرسانی سیار هستند
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان، فرماندار پاوه در نشست قرارگاه عملیاتی آبرسانی استان کرمانشاه که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران کل مرتبط برگزار شد با اشاره به شرایط بحرانی شهرستان پاوه به لحاظ تنش آبی گفت؛ هم اکنون شهر بانه وره و ۱۲ روستای شهرستان به دلیل نبود آب شرب، نیاز مبرم به آبرسانی سیار دارند.

    اردشیر رستمی افزود؛ برای انجام این مهم نیاز به تامین تانکر آبرسانی به میزان کافی است.

    فرماندار پاوه تصریح کرد؛ تامین آب شرب پایدار برای شهر بانه وره و روستاهای نیازمند آب از اولویت های این فرمانداری و امور آب و فاضلاب استان است که برای اجرا و عملیاتی شدن آن در آینده ای نزدیک برنامه تدوین شده است.

    رستمی گفت؛ با توجه به کاهش دبی آب چشمه های تامین آب شرب روستاهای شهرستان و به منظور سلامت آب ضرورت دارد مرکز بهداشت و امور آب و فاضلاب بصورت مستمر بر کلر زنی آب چشمه ها نظارت داشته باشند.

    وی با بیان اینکه خدمات آب و فاضلاب باید شامل تمام نقاط شهری و روستایی شود ، بر تحت پوشش قرار گرفتن تعدادی از روستاهای شهرستان از جمله نروی ، کینه، نجار ، کمدره و تین که اعلام آمادگی کرده اند توسط امور آب و فاضلاب تاکید کرد و خواستار تسریع در این زمینه شد .

    فرماندار پاوه با اشاره به اهمیت و ضرورت تحویل پروژه آب هانی کوان به آب و فاضلاب گفت در این نشست مقرر گردید آب منطقه ای هفته آینده نسبت به اتمام و تکمیل پروژه و تحویل آن به آب و فاضلاب اقدام نماید.

    اردشیر رستمی افزود؛ با تکمیل و تحویل پروژه هانی کوان بلافاصله آب و فاضلاب باید بر اساس برنامه نسبت به تامین آب شرب پایدار محله های درویسان و چورژی اقدام کند.

    فرماندار پاوه با انتقاد شدید از نحوه تامین آب شرب دو منطقه پر جمعیت شهر ( درویسان و چورژی ، نسمه و سرکران ) ، این وضعیت را نامناسب عنوان کرد و گفت مردم این مناطق در شبانه روز ۱۲ ساعت آب شرب ندارند.

    اردشیر رستمی با اظهار نگرانی عمیق از وضعیت آب شرب این دو نقطه شهر گفت؛ به محض تحویل پروژه هانی کوان به آب و فاضلاب برای رفع مشکل دوریسان ،چورژی و نسمه و سرکران نیاز به اجرای سه کیلومتری انتقال است که ان شاءالله با اجرای آن آب شرب پایدار مردم دوریسان و چورژی ، نسمه و سرکران نیز تامین خواهد شد.

    فرماندار پاوه تصریح کرد ؛نظر به اینکه اجرای خط انتقال زمان بر خواهد بود باید به بهترین نحو آبرسانی صورت بگیرید./

    انتهای پیام

    خبرنگار: هاجر خدری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *