×

محمود رستمی تبار
شورای شهر باینگان و انتخاب شهردار

  • کد نوشته: 17782
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۶
  • 2255 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: شورای شهر باینگان در این مدت کوتاه نشان داده است که از همگرایی و وحدت رویه برخوردار است و امید است ضمن تحلیل دقیق موضوعات و مباحث در جلسات این رویه حفظ شود.
    شورای شهر باینگان و انتخاب شهردار
  • پایگاه خبری آوای باینگان– از رویکرد اعضای محترم شورای اسلامی شهر باینگان در فراخوان داوطلبان و توجه به ظرفیت های توانمند و جوان بومی در انتخاب شهردار تشکر می‌کنم و انتخاب مهندس نویدی گرامی را تبریک عرض نموده و امید است که حکم رسمی ایشان از سوی مقامات مسئول هرچه سریعتر تایید و صادر شود و شروع به کار نمایند.


    شورای شهر باینگان در این مدت کوتاه نشان داده است که از همگرایی و وحدت رویه برخوردار است و امید است ضمن تحلیل دقیق موضوعات و مباحث در جلسات این رویه حفظ شود.


    ضمن آن که:

    باینگان با توجه به ظرفیت های طبیعی، زمینه گردشگر پذیری قانونمند و ضابطه مند را که در آن هدف اثرگذاری بر گردشگر باشد و نه اثرپذیری مخرب و ویرانگر را دارد.

    شهرداری باینگان می تواند با انتخاب یک رویه معماری متکی بر بافت طبیعی و سنتی و ایده های نوین برآمده ذهن های خلاق و ایجاد مناظر زیبا و منحصر به فرد در توسعه این صنعت موفق عمل نماید.

    مرز سازان و لزوم توجه به آن و پیگیری مستمر موضوع می تواند زمین شکستن رکود خسته‌کننده و مهاجر پرور را فراهم آورد. این دره از گردنه شمشیر تا رودخانه سیروان و با وجود مناظر بی نظیر طبیعی و کوتاهترین مسیر تا شهر حلبچه می تواند به توسعه منطقه و معاش مردم کمک شایانی نماید.

    ساختمان های اداری و آموزشی متروکه و مستهلک به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های فوق توجه قرار گیرند.

    با تعامل با آبفا لزوم پیگیری سیستم ذخیره و شبکه توزیع توزیع آب با نوسازی و بهسازی منابع و شبکه و در نظر گرفتن منابع استراتژیک برای شرایطی همچون شرایط تلخ فعلی ضروری است. هر چند ضرورت وجود شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه آن انکار ناپذیر است.

    بهره گیری و توجه به ظرفیت نیروی انسانی توانمند و استعدادهای موجود بومی شاغل در سایر نقاط این کره خاکی می تواند موجب همدلی بیشتر، ایده پردازی های نو، و حتی تامین منابع مالی گردد.

    با توجه به شرح وظایف شوراها، با رفع مشکل همه گیری کرونا با برگزاری همایش ها و گردهمایی ها زمینه ساز توجه به فرهنگ و ادب و علم و اندیشه فراهم شود.

    حیات جامعه ما مدیون دامداری و باغداری و نوعی اتکا نسبی به خود بوده است که بعضا اندک محصولات تولیدی در خارج از منطقه شناخته شده هستند. باید سعی در تقویت دامداری و باغداری گردد که این منابع قابل اتکا در شرایط نامطلوب فراموش نشوند.

    برای این موضوع باید همه ذینفعان و مسئولان ذیربط با توجه به شرایط فعلی داشته مشارکت فعال داشته باشند. این بدان جهت است که یک نوع تعادل بین شهر نشینی و دامداری بوجود آید.

    در صدور مجوزها حاشیه خیابانها حتما وجود پارکینگ متناسب مورد تاکید قرار داده شود تا دچار مشکلات قابل مشاهده در شهرهای دیگر نباشیم. ضمن آن که به احداث و توسعه معابر جدید بصورت جدی ورد نمایند.

    شناسایی منابع درآمد پایدار و توسعه آنها تا اینکه شهرداری و دوستان شورا بعلت کسر بودجه درگیر مشکلات ناشی از آن و پرداخت حقوق کارمندان و کارگران نباشند.

    به مدیریت پسماندها و ارزش آنها به منظور ایجاد الگوی کاملی از مدیریت پسماند توجه گردد.

    تعامل با روستاهای تابعه و توجه به توسعه آنان گرچه از حوزه اختیارات مدیریت شهری خارج است، می تواند به بهبود شرایط کمک کند.

    از آنجا که منطقه ما از نظر درآمد و هزینه متکی بر بودجه های دولتی است بدون در نظر گرفتن سایر حوزه های مختلف و تعامل با حومه و مقامات بالاتر و داشتن قدرت چانه زنی و جذب سرمایه و حامی موفقیت کامل بدست نخواهد آمد.


    و من الله التوفیق

    محمود رستمی تبار

    نویسنده: محمود رستمی تبار

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *