×

طرح مطالعاتی تامین آب شرب شهر پاوه از سد داریان آغاز شد

  • کد نوشته: 19139
  • ۱,دی ۱۴۰۰
  • 468 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: سرپرست فرمانداری پاوه از تصویب و آغاز طرح مطالعاتی تامین آب شرب پاوه از سد داریان خبر داد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات پیش‌رو، امور آب موظف شد طرح مطالعه امکان سنجی و فاز یک تامین آب شرب شهر پاوه از سد داریان را به قید فوریت پیگیری و انجام دهد.
    طرح مطالعاتی تامین آب شرب شهر پاوه از سد داریان آغاز شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا؛ «جلیل بالایی» روز چهارشنبه به بازدید میدانی استاندار کرمانشاه و برگزاری نشست پیگیری مصوبات با حضور مهندس بازوند، معاون عمرانی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران کل آبفا، آب منطقه ای، محیط زیست، منابع طبیعی و کارشناسان اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه ضرورت مطالعه و بررسی تامین آب شرب شهر پاوه از سد داریان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    وی افزود: مشکلات ناشی از خشکسالی‌های اخیر، کاهش بارش‌ها، جنس خاک و توپوگرافی منطقه، امکان آلودگی منابع آب را افزایش داده و چشمه های «هانی کوان» که در خط القعر پاوه و در معرض تهدید آلایندگی های متعدد می باشد و بر همین اساس ضرورت دارد برای پیشگیری در سنوات آینده موضوع انتقال آب از سد داریان در اولویت قرار گیرد.

    سرپرست فرمانداری پاوه تاکید کرد: حفاظت فیزیکی و بهداشتی از چشمه هانی کوان در دستور کار قرار گرفت و در خصوص تشدید مراقبت ها در کنترل کیفیت آب به صورت شبانه روزی در چشمه، مخازن و خط انتقال و ایجاد اطمینان کامل به مردم برای تزریق آب سالم به شبکه توزیع تصمیم گیری شد. 

    بالایی با اشاره به اینکه اجرای برخی پروژه ها از جمله تصفیه خانه های فاضلاب روستاهای مسیر و یا انحراف مسیر پاوه رود پر هزینه و زمانبر است، گفت: آغاز مطالعه امکان سنجی و فاز یک طرح تامین آب شرب شهر پاوه و روستاهای مسیر از سد داریان ضرورت دارد.

    وی که به مصوبات نشست پیگیری مشکلات آب شرب پاوه با حضور استاندار اشاره می کرد؛ گفت: تسریع در پروژه جمع آوری و هدایت فاضلاب روستای دشه و حمایت از مشارکت مردم در انتقال آب هانی کوان به باغات و شرب روستای دشه از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

    بالایی گفت: پس از تشریح مشکلات آب شرب پاوه با تأکید مهندس بازوند مقرر شد امور آب طرح مطالعه امکان سنجی و فاز یک تامین آب شرب شهر پاوه از سد داریان را به قید فوریت و بصورت ترک تشریفات انجام دهد و تشدید مراقبت بهداشتی از سلامت آب و تاکید بر اقدامات کوتاه مدت برای کاهش آسیب ها توسط امور آب و آبفا انجام شود.

    سرپرست فرمانداری پاوه همچنین از پیگیری صورت گرفته برای اخذ ردیف اعتباری به منظور اجرای طرح تامین آب پاوه از سد داریان و یا امکان استفاده از ردیف اعتباری طرح گرمسیری اشاره کرد و گفت: با تلاش دکتر لهونی نماینده اورامانات و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی این موضوع نیز پیگیری می شود و با توجه به پایان مطالعه طرح تامین آب «نروی» و «وزلی» از خط «نودشه» پیگیری لازم در شروع عملیات اجرایی از اعتبارات محرومیت زدایی بعمل می آید. 

    بالایی تأکید کرد که آبفا نیز موظف شده بر اساس مصوبات این جلسه ظرف مدت یکماه و پس از شروع لوله گذاری نسبت به تامین لوله گالوانیزه و پمپ آب طرح باغات و شرب دشه اقدام نماید. 

    وی اراده و تاکید استاندار کرمانشاه در بازدید میدانی و نیز دستورات صادره در جلسه را امید بخش دانست و از عنایت و حمایت او از برنامه های توسعه ای پاوه قدردانی کرد.

    سرپرست فرمانداری پاوه به مردم اطمینان داد امور آب و آبفا ماموریت دارند با تشدید اقدامات خود کیفیت و سلامت آب را تضمین و آب سالم در شبکه تزریق و توزیع خواهد شد. 

    بالایی اضافه کرد: شروع طرح مطالعاتی تامین آب شرب شهر پاوه از سد داریان بر اساس چشم انداز و در یک برنامه بلند مدت است که ضرورت نگاه به آینده و توجه به توسعه و محدودیت های منابع آب در شهرستان می باشد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *