×

امام جمعه پاوه:
طلاق یکی از عوامل افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه است

  • کد نوشته: 22346
  • ۱۲,اسفند ۱۴۰۱
  • 236 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام جمعه پاوه گفت: طلاق یکی از عوامل افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه است و ضرورت دارد با اخلاق اسلامی و آموزه‌های دینی ازدواج و زندگی کنیم.
    طلاق یکی از عوامل افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه است
  • به گزارش آوای باینگان، ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه در مسجد جامع افزود: ماهواره، موبایل و فضای مجازی عامل ایجاد مشکلات در خانواده ها و به ویژه زوج های جوان است و این مهم نیز موجب شده تا طلاق افزایش پیدا کند.

    امام جمعه پاوه ادامه داد: زندگی میان زنان و مردان با صبر و تحمل یکدیگر امکان پذیر است و تفاهم ، قناعت ، رعایت حقوق متقابل و شکر و صبر لازمه یک زندگی پایدار است.

    ماموستا قادری افزود: در عصر امروز اگر تفاهم ، صبر و قناعت در زندگی وجود نداشته باشد ، آن زندگی بسیار سخت خواهد بود.

    وی گفت: پاوه به دیار فرهنگ، دیانت و معرفت و عرفان زبانزد است اما در سالهای اخیر برخی وقایع مانند افزایش طلاق ، برتری این شهرستان را تضعیف می کند.

    خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: بر اساس آمارهای رسمی در بهمن ماه سال جاری ۳۶ ازدواج و ۲۲ واقعه طلاق در این شهرستان ثبت شده که این یک مصیبت است.

    امام جمعه پاوه در ادامه خطبه های خود گفت: وقوع یک جریان تازه در کشور با هدف مسموم کردن دانش آموزان کاری ناپسند و نزد ما محکوم است و این اقدام یک توطئه دیگر دشمنان است.

    ماموستا قادری افزود: در روزهای اخیر تعدادی از دانش آموزان ۵۷ مدرسه در استانهای مختلف کشور مسموم شده اند که هدف از آن ایجاد استرس و ناامیدی و تحریک دانش آموزان دختر است.

    وی تصریح کرد: شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و اغتشاشات و اعتراضات اخیر، فعالیت آموزشی در مدارس را در کشور مختل کرده بود و امروز تعطیلی مدارس به بهانه ترس دانش آموزان از مسمومیت، توطئه دیگری است تا جایگاه و آبروی دختران را تخریب کنند.

    امام جمعه پاوه اظهار داشت: دانش آموزان همان فرزندان فکری و فرهنگی معلمان هستند و با توجه به اینکه مدارس در اختیار این عزیزان است باید بیشتر هوشیار باشند و مراقبت کنند.

    ماموستا قادری ادامه داد: زنان و دختران در کشور ما اگرچه مظلوم واقع شده اند اما دارای جایگاه و احترام هستند و تکریم آنان وظیفه آحاد جامعه است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *