×

استاندار:
علمای اهل سنت استان کرمانشاه سرمایه اجتماعی منطقه هستند

  • کد نوشته: 19495
  • ۴,بهمن ۱۴۰۰
  • 1202 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: استاندار کرمانشاه با تجلیل از شخصیت و رویکرد وحدت مدارانه علمای اهل سنت استان به ویژه ماموستا مُلا قادر قادری امام جمعه پاوه، گفت: این علما و بزرگان یک تکیه‌گاه برای استان کرمانشاه و ایران اسلامی هستند و مردمداری و ارتباط صمیمی آن‌ها با مردم بزرگوار اهل سنت، یک سرمایه اجتماعی است.
    علمای اهل سنت استان کرمانشاه سرمایه اجتماعی منطقه هستند
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا؛ «بهمن امیری مقدم» روز دوشنبه در دیدار با جمعی از ائمه جمعه و علمای اهل سنت اورامانات و کرمانشاه که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد؛ عنوان کرد: با بیان اینکه کرمانشاهی‌ها در طول تاریخ مردمانی اهل فرهنگ، وطن دوست، دیندار، مهمانواز و اهل مدارا بوده‌اند، این منطقه را مظهر و نماد وحدت و همزیستی مسالمت آمیز دانست و گفت: واقعیت و جوهره اصلی کرمانشاه همین است.

    او گفت: در استان ما خوشبختانه همه مذاهب با همگرایی، همدلی، صمیمت و برادری در کنار هم زندگی می‌کنند و در این زمینه کرمانشاه یک الگوی ممتاز برای کشور محسوب می‌شود.

    وی تاکید کرد: برای کسانی که خدمتگزار مردم هستند، چهار گوشه این استان با هم فرقی ندارد و وظیفه ما، انجام خدمت یکسان و صادقانه به همه است.

    جایگاه بزرگان استان باید تقویت شود

    استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: خوشبختانه آمار آسیب‌های اجتماعی در پاوه و اورامانات بسیار پایین است و مردمان این منطقه انسان‌هایی قانع، صبور، صادق و تلاشگر هستند و بزرگان خود را محترم می‌شمارند و این خصلت‌های نیکو باید گردآوری و به عنوان یک الگو معرفی شود.

    امیری مقدم با تاکید بر اینکه باید سنت های خوب و حسنه را در جامعه گسترش داد، در ادامه عنوان کرد: هر چه جایگاه بزرگان و فرهیختگان در میان مردم تقویت شود ما جامعه بهتر و سالم تری خواهیم داشت و می توان بسیاری از مشکلات حاد را با کمک همین افراد فرهیخته و اثرگذار حل کرد.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *