×

آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان پلیس راه پاوه در سه راهی باینگان

  • کد نوشته: 17131
  • ۷,تیر ۱۴۰۰
  • 222 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اظهار داشت: مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان پلیس راه پاوه در سه راهی باینگان، با حضور مسئولان برگزار شد.
    آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان پلیس راه پاوه در سه راهی باینگان
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،  سیدزاهدین چشمه خاور در این مراسم گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۳۱۴ مترمربع، با اعتباری بیش از ۳۲میلیارد ریال و با برآورد ساخت ۲۴ ماه احداث خواهد شد.

    چشمه‌خاور افزود: به منظور کاهش تلفات جاده‌ای و کنترل ترافیک محورهای مواصلاتی اورامانات، نیاز به نوسازی پلیس راه محور روانسر – پاوه وجود داشت که با تلاش فرماندار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه و فرماندهی پلیس راهور مراحل اداری ساخت پلیس راه باینگان در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن بودیم.

    وی گفت: این محور به بازارچه شوشمی که یکی از بازارچه های اصلی صادرات کالا به کشور عراق است منتهی می‌شود که کنترل تناژ و بار غیرمجاز در این محور مدنظر می باشد و از سوی دیگر محور اورامانات  از قطب های گردشگری استان کرمانشاه محسوب می‌شود که به منظور آسایش کاربران جاده ای بهتر دیده شد که پلیس راه در کنار راهداری و حمل و نقل جاده ای همیار و همکار ما باشند.

    در ادامه پرویز ایده پور فرماندار شهرستان پاوه گفت: منطقه اورامانات دارای بیش از ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و غیر اصلی می باشد و بیش از ۵۰ هزار وسیله شخصی با شماره پلاک شهرستان پاوه ثبت شده است که برای مدیریت این وسایل نقلیه و حفظ ایمنی کاربران جاده ای، لازم است در این محور پلیس راه ساخته شود.

    وی بیان کرد: شهرستان پاوه یکی از مقصدهای اصلی گردشگران است که تردد بالا و بار ترافیکی آن نیاز به کنترل و مدیریت دارد و امیدواریم در حداقل زمان ممکن این پاسگاه پلیس راه ساخته شود و به بهره برداری برسد زیرا این پلیس راه در ارتقاء ایمنی کاربران جاده ای، کاهش تلفات و گسترش حمل و نقل جاده ای اورامانات مؤثر است.

    در پایان، سرهنگ محمد حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: حوادث ترافیکی یکی از موضوعاتی است که مردم را تحت تأثیر قرار داده است و آمار تلفات جاده ای نشان دهنده این موضوع است و در استان کرمانشاه بطور میانگین سالانه ۳۰۰ نفر بر اثر حوادث جاده ای فوت می کنند که بخشی از این تلفات مربوط به اورامانات است.

    وی گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده امروز شاهد هستیم که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه بخشی از بودجه مصوب ساخت پلیس راه باینگان را تأمین نموده است و نیاز است سازمان برنامه و بودجه بقیه اعتبارات مورد نیاز را تامین کند تا این مجموعه زودتر به بهره برداری برسد و ارائه خدمات به این منطقه ارتقاءیابد.
     

    منبع: وزارت راه و شهرسازی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *