×

عید فطر نوعی قدرت نمایی و مانور مذهبی در مقابل دشمنان اسلام است

  • کد نوشته: 16777
  • ۲۳,اردیبهشت ۱۴۰۰
  • 562 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: عید فطر به شکرانه یک ماه روزه داری و مقابله با هوای نفس و شیطان است؛ امیدواریم این روز زمینه نابودی استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی و پیروزی امت اسلامی بر مشکلات و دشمنان اسلام باشد.
    عید فطر نوعی قدرت نمایی و مانور مذهبی در مقابل دشمنان اسلام است
  • به گزارش آوای باینگان ، ماموستا ملا قادر قادری عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری تقریب ضمن تبریک حلول ماه شوال و عید سعید فطر به امت اسلامی، انشاءالله این عید را پیروزی فلسطین و نابودی دشمنان اسلام دانست و بیان کرد: پیامبر اسلام در زمانی که به مدینه وارد شدند، فرمودند دو عید را برای شما آورده ام و آن دو “عیدقربان و عید فطر” است.

    وی افزود: این عید، روز پیروزی بر شیطان و هوای نفس ست که به مناسبت اتمام سی روز، روزه داری و عبادت پاداش الهی می باشد.

    وی ادامه داد: خداوند متعال می فرماید: «لِتُکْمِلُوا الْعِدَّهَ وَ لِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلى‏ ما هَداکُمْ وَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ»؛ خداوند برای شما حکم را آسان خواسته و تکلیف را مشکل نگرفته، و خواسته تا اینکه عدد روزه را تکمیل کرده و خدا را به عظمت یاد کنید که شما را هدایت فرمود.

    عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، تصریح کرد: “ولعلکم تشکرون” ، خداوند را شاکر باشید که مسلمان هستید و از قرآن و پیامبراسلام پیروی می کنید زیراکه یک توفیق الهی است.

    امام جمعه پاوه، اظهار داشت: عید فطر در اعیاد اسلامی بسیار مهم و اهمیت دارد؛ پیامبر اسلام می فرمایند در این روز تمام خانواده خود اعم از زن، کودک و حتی احشام و حیوانات را به تجمعات عید بیاورید.

    وی در پایان تاکید کرد: در واقع فلسفه عید فطر؛ ایجاد محبت ، وحدت ، برادری، شکرانه الهی و جشن پیروزی بر شیطان  و امراض نفسانی است؛ نوعی قدرت نمایی و مانور مذهبی در مقابل دشمنان اسلام است که امیدواریم این عید عزیز به سلامتی و رفع بیماری و مشکلات از ملت شریف ایران اسلامی ، مسئولین و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد و دشمنان اسلام در اقصی نقاط عالم خوار و نابود گردند.

    منبع: خبرگزاری تقریب

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *