×

امام جمعه پاوه:
فرهنگ و دیانت اورامان بیشتر مورد توجه قرار گیرد

  • کد نوشته: 17360
  • ۸,مرداد ۱۴۰۰
  • 655 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام جمعه پاوه گفت: با ثبت جهانی اورامان ، فرهنگ ، دیانت و عرفان این منطقه باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
    فرهنگ و دیانت اورامان بیشتر مورد توجه قرار گیرد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: اورامان سرزمین ادب ، فرهنگ ، اخلاق ، هنر ، دانش، عرفان ، دیانت و بهداشت است و ثبت جهانی آن یک اقدام فاخر و ارزشمند است.

    وی با بیان اینکه هر چند بُعد گردشگری و هنری این منطقه زبانزد خاص و عام است ادامه داد: ثبت جهانی اورامان بسیار مثبت است و مسئولان باید برای حفظ و پاسداری از ارزش های این منطقه، برای توسعه سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی نیز برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا از مواهب آن بهره مند شویم.

    امام جمعه پاوه ضمن قدردانی از همه عوامل و دست اندرکار ثبت جهانی اورامان تصریح کرد: در سال های گذشته برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم و اشتغال جوانان این منطقه اقدام مطلوبی صورت نگرفته و باید این را مدنظر داشته باشیم.

    ماموستا قادری اظهار کرد: رشد فرهنگی ، حفاظت از آثار ثبت شده، اعطای مزایای بین المللی، اختصاص بودجه و اعتبارت و توسعه همه جانبه از رسالت ها و ماموریت های سازمان یونسکو است که امیدواریم با ثبت جهانی اورامان ، این موارد در این منطقه نیز محقق شود.

    وی گفت: در چند روز گذشته در کشور شاهد سردادن شعارهای اسلام ستیزی از سوی بعضی از جوانان بودیم و این ناشی از عملکرد ضعیف بعضی مسئولین است که باید برنامه ریزی بیشتری صورت بگیرد و از پناهنده شدن جوانان به کشورهای اروپایی و گروییدن به دین مسیحیت با هدف اشتغال و درآمد جلوگیری کنیم. 

    خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: خداوند در آیه ۵۶ سوره احزاب، از شخصیت والای پیامبر(ص) تجلیل و به اهل ایمان نیز توصیه نموده که این سفیر الهی و رهبر مسلمانان را تجلیل کنند.

    ماموستا قادری با بیان اینکه پیامبر جایگاه مهمی داشته و دارد و هر کس بر وی صلوات بفرستد پاداش می گیرد افزود: صلوات دادن موجب عزت و خیر و برکت و سعادت برای مسلمانان می شود.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *