×

فریاد بی‌آبی از ثلاث باباجانی

  • کد نوشته: 22093
  • ۳,بهمن ۱۴۰۱
  • 194 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: فرماندار ثلاث باباجانی در خصوص مشکل قطعی آب روستای میرآباد این شهرستان ضمن عذرخواهی از مردم قول داد، که به صورت ویژه پیگیر مسایل به وجود آمده است و برای رفع مشکلات مطرح شده و از تمامی ظرفیت‌های قانونی بهره خواهد گرفت.
    فریاد بی‌آبی از ثلاث باباجانی
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرگزاری فارس، مشکل قطعی آب روستای میرآباد بخش زمکان شهرستان ثلاث باباجانی توسط اهالی این شهرستان به اطلاع فرماندار ثلاث باباجانی رسید.

    فرامرز باوند‌پور، فرماندار ثلاث باباجانی با تشکر از بیان منطقی و اصولی مسایل و مشکلات به وجود آمده در سطح شهر میرآباد، گفت: پیگیری مسایل و مشکلات از وظایف مسؤولان است و از شهروندان میرآباد به دلیل مشکلات پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم.

    وی ادامه داد: به صورت ویژه پیگیر مسایل به وجود آمده خواهیم شد و ان‌شاء‌الله از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد و برای رفع مشکلات مطرح شده و از تمامی ظرفیت‌های قانونی بهره خواهیم گرفت.

    فرماندار ثلاث باباجانی مشکلات تامین آب آشامیدنی شهر میرآباد را از طریق شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پیگیری کرد وی در گفت‌وگو با رضا داودی مدیرعامل شرکت آبفا استان، خواستار اجرایی شدن وعده وزیر نیرو به مردم شهر میرآباد در خصوص تامین آب شرب پایدار شد.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تمامی تلاش خود را برای اجرای این پروژه به کار می‌گیریم و برای جلوگیری از کمبود آب تا به ثمر نشستن پروژه انتقال آب پایدار به میرآباد اقدامات فوری را در دستور کار قرار می‌دهیم. 

    وی افزود: مجتمع آبرسانی روستایی میرآباد و بانی‌عزیز تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

    داودی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پروژه مجتمع آبرسانی میرآباد و بانی‌عزیز، ۶۷۴ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را از آب شرب سالم بهره‌مند خواهد ساخت، یادآور شد: این پروژه با همکاری قرارگاه نجف اشرف و در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی و محرومیت‌زدایی به اجرا در می‌آید.

    مدیر شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در جلسه قرارگاه آب شرب شهر و استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه شهر میرآباد و روستاهای مذکور فاقد هرگونه منابع آب هستند، افزود: آبرسانی به نقاط مذکور، با حفر یک حلقه چاه و انتقال به روستای بانی عزیز و شهر میرآباد و روستاهای حوزه آن در کوتاه مدت قابل حل است که متأسفانه به علت تعارضات اجتماعی با کندی مواجه شد و هم اکنون توسط قرارگاه نجف اشرف درحال انجام است.

    فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی نیز در ادامه بخشدار زمکان و ادارات آب و فاضلاب و شبکه بهداشت را مأمور بررسی استفاده موقت از چاه‌های سنتی اطراف شهر کرد.

    در نهایت پیگیری‌های فرماندار ثلاث باباجانی؛ مقرر شد با تجهیز این چاه‌ها و تزریق آب آن‌ها، کمبود آب شهر میرآباد به حداقل رسانده شود.

    منبع: فارس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *