×

قرمز شدن وضعیت کرونا، آموزش در مدارس روانسر را غیر حضوری کرد

  • کد نوشته: 18498
  • ۵,آبان ۱۴۰۰
  • 361 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیر آموزش و پرورش روانسر گفت: از آغاز سال تحصیلی جاری، آموزش در مدارس این شهرستان به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) بود اما در آبان ماه و با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونا، آموزش، دانش آموزان وارد مرحله جدیدی (غیر حضوری) شده است.
    قرمز شدن وضعیت کرونا، آموزش در مدارس روانسر را غیر حضوری کرد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، کامران حسین زاده روز چهارشنبه در نشست  فوق العاده شورای آموزش و پرورش شهرستان افزود: اکنون و بدنبال تغییر وضعیت کرونا از زرد به قرمز، مدارس شهری به غیر از پایه اول ابتدایی و دروس عملی هنرستان ها، تعطیل و با توجه به واکسیناسیون ۸۶ درصدی جمعیت روستایی، تمام مدارس‌ روستایی دایر است.

    وی اظهار کرد: ارزیابی‌ها حاکی از تمایل بالای ۹۰ درصد از خانواده ها به حضوری بودن آموزش است چرا که آموزش مجازی دیگر پس از دو سال جوابگوی نیازهای آموزشی دانش آموزان و خانواده ها نیست ولی بدلیل قرمز شدن وضعیت، ناچار به ارائه آموزش غیر حضوری هستیم.

    مدیر آموزش و پرورش روانسر با اشاره به شروع فصل سرما و شیوع سرماخوردگی فصلی در میان دانش آموزان گفت: در این خصوص نگرانی والدین را درک کرده و ضمن تاکید بر زدن ماسک، صابون مایع و مواد ضدعفونی در مدارس تامین شده ولی در صورت ابتلای یک دانش آموز و معلم به کرونا، کلاس درس به مدت دو هفته بطور کامل تعطیل می‌شود.  

    سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر نیز در این جلسه تاکید کرد: واکسینه شدن ۸۶ درصد از جمعیت روستایی شهرستان دلیل محکمی برای بازگشایی مدارس روستایی است.

    دکتر محی الدین امینی با بیان اینکه  ۷۵ درصد جمعیت شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: بیش از ۹۷ درصد معلمان و ۷۶ درصد دانش‌آموزان واکسن کرونا زده‌اند.

    فرماندار روانسر نیز در سخنانی ستاد کرونای شهرستان را در تصمیم گیری برای آموزش و دیگر فعالیت ها مستقل دانست و گفت: شبکه بهداشت و درمان مرجع اصلی تصمیم گیری در این ستاد و شورای مدرسه نیز معیار اخذ تصمیمات در مدارس است.

    سعدی مصطفی زاده با بیان که شبکه شاد نمی‌تواند به تنهایی جایگزین مناسبی برای آموزش حضوری باشد، اضافه کرد: البته سلامت دانش آموزان و خانواده های روانسری باید در این زمینه و آموزش حضوری اولویت باشد.

    در سال تحصیلی جدید هشت هزار و ۵۲۰ دانش آموز روانسری در ۱۵۸ مدرسه شهری و روستایی و در ۴۷۲ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *