×

سخنی با فرماندار پاوه؛
لزوم تغییر مدیران ناکارآمد و یخ زده در پاوه

  • کد نوشته: 20622
  • ۱۴۰۱-۰۴-۰۳
  • 614 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: صهیب زربان از فعالان رسانه ای در اورامانات و سردبیر پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه در مطلبی بر ضرورت تغییر مدیران ناکارآمد در شهرستان پاوه تاکید کرده است که در ادامه می خوانید:
    لزوم تغییر مدیران ناکارآمد و یخ زده در پاوه
  • پایگاه خبری آوای باینگان – یکسال از عمر دولت مردمی آیت الله رئیسی گذشت. به اعتقاد برخی از صاحبنظران و کارشناسان، یک سال اولیه این دولت نیز با برونداد اندک، شبیه سایر دولت ها بود. اگرچه برای قضاوت دقیق و کلی عملکرد و سیاست های دولت هنوز زمان بیشتری در پیش است.

    استان کرمانشاه همواره به عنوان یکی از استانهای مهم و استراتژیک کشور مطرح بوده و به صفاتی مانند، نگین و رنگین کمان تنوع فرهنگی و سینهٔ ستبر کشور متصف شده است.

    پس از انتخاب آیت الله رئیسی و رای قابل اعتماد مردم استان به وی انتظار مردم از دولت تغییرات در سطح استان و استقرار زودتر مدیران جهت خدمات رسانی و محرومیت زدایی بیشتر بود.

    بنا به مصلحتها و پس از کش و قوس های فراوان در انتخاب استاندار مقداری تعلل در معرفی ایجاد شد و متاسفانه انتخاب نمایندهٔ عالی دولت در کرمانشاه ،به روزهای آخر انتخاب استانداران کشیده شد.

    با انتخاب سردار بهمن امیری مقدم در ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ که مورد تایید دولت مردمی و بسیاری از طیف ها، احزاب انقلابی و اصولگرایان بود، ایشان خوشبختانه اولین تغییرات را در سطح فرمانداری ها با تغییر فرماندار پاوه آغاز کرد و دکتر اردشیر رستمی را که از نیروهای حاذق، باتجربه و انقلابی بود به عنوان فرماندار پاوه منصوب نمود.

    به اذعان برخی از کارشناسان و تحلیلگران منطقه این انتخاب آغازی بر انتخاب مدیران قوی و کنار گذاشتن مدیران ناکارآمد در پاوه بود. امری که به باور بسیاری نقطه شروعش قاعدتاً باید در بدنه فرمانداری پاوه می‌بود.

    پس از آغاز به کار دکتر اردشیر رستمی، انتظارات از فرماندار پاوه با توجه به اینکه کسانی که با وی کار کرده بودند و روحیه جهادی که از وی سراغ داشتند ،تغییرات عمده و مفید در سطح فرمانداری و شورای اداری شهرستان بود. اما این مهم تا به امروز منهای یک تغییر در بخشداری نوسود، معطل مانده است.

    گزارشها حاکیست که انجماد مدیریتی، شامل برخی از افراد در بدنه فرمانداری و روسای برخی ادارات مخفیانه دست به کار شده و به خیلی از مسئولین سطح کشور و استان پناه برده که در جای خود بمانند و عملا تغییری در محدوده آنها صورت نگیرد در حالیکه همین افراد بارها در جلسات و مکانهای خاص اعلام کرده اند که به مجموعه دولت مردمی معتقد نیستند و اصولا اعتقادی به کار کردن با بدنه این دولت ندارند که این خود جز نشانهٔ نان به نرخ روز خوردن نیست.

    حال جناب فرماندار همانطور که مستحضر و مطلعید یکی از ارکان مهم در بدنه هر شهرستانی که بازوی توانمند خود فرماندار هم می باشد حضور معاونین، بخشداران و مدیران قوی، کارآمد و متخصصی است که در مجموعه تیم مدیریتی حضرتعالی باشند که این روند در پاوه مورد قبول نبوده و رویه این مدیران که سالیان زیادی در مجموعه شهرستان حضور داشته اند مثمرثمر نیست و مردم از عملکرد آنان رضایت ندارند.

    هر چند نگارنده معتقد است که مجموعه مدیریتی استان هم پس از گذشت ۷ ماه همچنان سردرگم و تا حدودی انتظارات را آنچنان که باید برآورده نکرده است و تعداد زیادی از مدیران‌ کل در سطح استان هم بدون تغییر و اصولا برنامه مدون و مشخصی ندارند و در حال سپری کردن امورات خود هستند.

    از جناب دکتر رستمی انتظار وافر میرود به عنوان رئیس شورای اداری شهرستان با همفکری و مشورت و راه اندازی کمیته ای تخصصی در این خصوص با حضور افراد معتمد و دلسوز شهر هر چه سریعتر اقدام‌ به تغییرات در سطح بدنه فرمانداری و سایر ادرات نموده و شورای اداری را از روزمرگی نجات دهند که موجب امیدواری مردم نیز خواهد شد.

    از فرماندار جهادی چون جنابعالی که در عمل ، جهادگونه اقدام و عمل و عملکرد شما این را ثابت نموده است، انتظار می رود که در بدنه شورای اداری شهرستان مدیران یخ زده و ناکارآمد که مدت ریاست برخی از مدیران به بالای ده سال میرسد را با هماهنگی و طبق ضوابط اداری تغییر داده و از مدیران جوان خوشنام ، متعهد و متخصص استفاده نمایید.

    که این اقدام در جهت تقویت مجموعه تحت مدیریتی جنابعالی مثبت و فواید آن در آینده نزدیک به نفع مردم شهرستان خواهد بود.

    *صهیب زربان: کارشناس ارشد حقوق / سردبیر پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه
    نویسنده: صهیب زربان
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *