×

محدودیتی برای کوچ بهاره عشایر کرمانشاه وجود ندارد

  • کد نوشته: 14439
  • ۱۳۹۹-۰۱-۳۰
  • 788 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرکل امور عشایر کرمانشاه با اشاره به فصل کوچ بهاره عشایر استان از مناطق گرمسیری به ییلاقی گفت: با مجوز امور عشایری کشور برای کوچ عشایر استان هیچ محدودیتی وجود ندارد.
    محدودیتی برای کوچ بهاره عشایر کرمانشاه وجود ندارد
  • به گزارش آوای باینگان بهزاد محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شیوع بیماری کرونا افزود: تاکنون هیچ مورد مشکوکی مبتلا به این بیماری در بین عشایر استان مشاهد نشده و باتوجه به نحوه زندگی آنها، جامعه عشایر از این بیماری پاک است.

    وی به بازگشت هزار خانوار عشایر از استان‌های همجوار اشاره کرد و گفت: تمام تمهیدات لازم مانند گندزدایی محل اسکان ییلاق و همچنین ضدعفونی کامیون های حامل دام های آنها در راستای پیشگیری از بیماری کرونا اندیشیده شده است.

    محمدی در ادامه آغاز رسمی کوچ بهاره عشایر استان را نیمه دوم اردیبهشت ماه عنوان کرد و افزود: عشایر استان ۲ دسته یک جانشین و کوچرو هستند که معمولا عشایر یک جانشین از ۱۵ اسفند به مراتع کوچ می کنند که امسال از این کار در راستای پیشگیری از بیماری کرونا جلوگیری شد.

    مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از تشویق عشایر به کوچ با کامیون به جای کوچ سنتی خبر داد و گفت: امروزه کوچ سنتی به صورت منزل به منزل با محدودیت های زیادی روبرو است که در تلاش هستیم عشایر دام هایشان را با کامیون دارای مجوز راهداری جا به جا کنند.

    محمدی همچنین گفت: امور عشایری استان تا حد امکان از طریق تیم های دانشگاه علوم پزشکی رعایت نکات بهداشتی و خودمراقبتی را به عشایر استان آموزش داده و مواد ضدعفونی کننده بین آنها توزیع کرده است.

    استان کرمانشاه ۱۴ هزار خانوار عشایر در قالب ۱۴ ایل دارد و سالیانه ۱۳ هزار تن گوشت قرمز، هزار و ۷۰۰ تن پشم و کشک، ۹۰۰ تن روغن، ۲۱ هزار قطعه صنایع دستی و ۲۷ هزار تن شیر تولید می کنند. 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *