×

مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی باینگان برگزار شد

  • کد نوشته: 20495
  • ۱۴۰۱-۰۳-۱۱
  • 554 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مراسم گرامیداشت حماسه ۱۱ خرداد سالروز آزادسازی باینگان روز چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان در محل یادمان این حماسه در شهر باینگان برگزار شد.
    مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی باینگان برگزار شد
  • به گزارش خبرنگار آوای باینگان، بخشدار باینگان در این مراسم گفت: ارتفاع دکل باینگان قدمگاه شهیدانی است که برای حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی خون پاک و مطهر آنها ریخته شد. 

    هادی زامیاد افزود: در این روز بهترین فرزندان این دیار با تقدیم جان عزیز خود شهر باینگان را از تیررس دشمنان خارج کردند تا این شهر همانند ارتفاعاتش مقاوم و پایدار بایستد. 

    بخشدار باینگان اضافه کرد: به میمنت این روز و به برکت خون شهیدان باینگان، صدور مجوز احداث جاده نیجول به منظور احداث یادمان شهدای دکل و صدور مجوز احداث بلوار شهدای حماسه ۱۱ خرداد در ورودی شهر باینگان دو مطالبه‌ و خواسته‌ بحق مردم این شهر هستند که امیدواریم با حمایت دکتر رستمی فرماندار جهادی شهرستان محقق شوند.

    فرماندار پاوه نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰۰ شهید بخش باینگان و شهدای دکل گفت: شهیدان با نثار خون پاک خویش این انقلاب و نظام مقدس‌ جمهوری اسلامی را بیمه کردند.

    رستمی افزود: یروان مکتبی هستیم که در آن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و این مراسم در راستای این اعتقاد و باور قلبی ما است.

    فرماندار پاوه با اشاره به رشادت و فداکاری پاسداران و شهدای منطقه باینگان گفت: این عزیزان با نثار خون مطهر خویش و ایثار و فداکاری دین و تکلیف خود را نسبت به انقلاب و نظام به نحو احسن ادا کردند و امروز وظیفه رهروی راه این عزیزان است.

    رستمی تصریح کرد: شهدا با نثار جان خود برای ما عزت و آبرو و برای نظام جمهوری اسلامی اقتدار و سربلندی در عرصه های داخلی و بین المللی خلق کردند.

    وی افزود: امروز بنده و همه عزیزان حاضر در این مکان مقدس به خود می بالیم که اهل باینگان هستیم و همشهری عزیزان  و شهیدانی هستیم که مایه مباهات و افتخار هستند.

    فرماندار پاوه افزود: امروز به مردم غیور و حماسه ساز باینگان قول می‌دهم بدون قطع حتی یک درخت راه دسترسی به قدمگاه شهیدان را در ارتفاع دکل ایجاد تا انشاالله در آینده با استفاده از این راه دسترسی یادمان شهدای دکل باینگان را احداث و زمینه حضور کاروان راهیان نور را به این مکان مقدس فراهم کنیم .

    رستمی با بیان اینکه همه ما حامی و دوستدار منابع ملی و محیط زیست هستیم، تصریح کرد: احداث و ایجاد این راه دسترسی به حرمت خون پاک شهیدان است که ما هرچه داریم به برکت خون شهیدان است.

    وی افزود: ایجاد این راه نه برای فعالیت‌های اقتصادی بلکه برای یک کار فرهنگی که همانا گسترش فرهنگ ایثار و شهادت میباشد، خواهد بود.

    فرماندار پاوه همچنین از نظر موافق خود برای احداث بلوار شهدای حماسه ۱۱ خرداد باینگان در ورودی شهر باینگان خبر داد و گفت: احداث این بلوار و مزین شدن آن بنام شهدای ۱۱ خرداد یک نیاز در راستای معرفی رشادت و فداکاری شهیدان برای نسل جوان است.

    ۱۱ خرداد سال ۱۳۵۹ و در جریان درگیری ضد انقلاب با رزمندگان اسلام در ارتفاعات دکل باینگان چهار تن از پاسداران بومی شهر باینگان به شهادت رسیدند./

    انتهای پیام

    خبرنگار: لقمان رستمی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *