×

امام جمعه پاوه:
مردم اورامانات قدردان مدیران صادق و تلاشگر هستند

  • کد نوشته: 19885
  • ۲۰,اسفند ۱۴۰۰
  • 210 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان : امام جمعه پاوه گفت: مردم منطقه اورامانات و به ویژه شهرستان پاوه منتظر عملگرایی مدیران و قدردان نیروهای صادق ، خدوم و دلسوز و تلاشگر هستند.
    مردم اورامانات قدردان مدیران صادق و تلاشگر هستند
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا ، ماموستا ملا قادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: پاوه اولین شهرستان استان کرمانشاه است که تغییرات فرمانداران در دولت سیزدهم در آن انجام شده و مردم این شهرستان منتظر عمل هستند. 

    وی با بیان اینکه امروز دنیای اسلام و از جمله کشورهای عراق ، لیبی ، سوریه ، افغانستان و یمن گرفتار جنگ و آشوب و تفرقه هستند، بیان کرد: این حکومتها در زمان صلح و آرامش از فلسطین مظلوم دفاع می کردند.

    امام جمعه پاوه تصریح کرد: پس از گسترش تندروی ها در مناطق اسلامی ، مسئله فلسطین فراموش شده و رژیم جنایتکار صهیونیست نیز بر علیه آنان ظلم و تعدی می کند و نسبت به قبل آن را بیشتر کرده است. 

    ماموستا قادری ادامه داد: متاسفانه شاهد بودیم در روز گذشته، اردوغان رییس جمهور ترکیه که داعیه دار اسلامگرایی است از رئیس جمهور رژیم خونخوار اسرائیل به صورت خاص و ویژه ای در فرودگاه استقبال و با اخوان الشیاطین دست دوستی داد.

    امام جمعه پاوه گفت: اردوغان خود را فردی اسلام گرا میداند و مدعی شش دانگ اسلام است، بنابراین این اقدام او در استقبال و میزبانی از رژیم صهیونیستی و بی توجهی به کشتار مردم فلسطین و حمایت از یهودیت محکوم است. 

    خطیب جمعه پاوه  در بخش دیگری از خطبه ها گفت: امروز وضعیت مدارس علوم دینی اهل سنت استان کرمانشاه مناسب نیست که بسیاری از روحانیون علت و باعث این وضعیت پیش آمده هستند و از سویی دیگر مردم هم شانه خالی کرده اند.

    ماموستا قادری اضافه کرد: ما مسلمانان پیرو حضرت محمد(ص) هستیم و آیین ما با علم و رسالت پیامبر (ص) نیز با دانش شروع شده پس ضرورت دارد برای ترقی دین ، رشد دانش و پاسداری از مساجد بیشتر احساس مسئولیت داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه عالم دینی باید حکیم ، عاقل و زمانه شناس باشد گفت: در عصری که ما زندگی می کنیم، علم به تنهایی پاسخگو نیست و اگر با عقل همراهی نداشته باشد بازدهی و کارایی لازم را نخواهد داشت.

    ماموستا قادری افزود: حجره ها و مساجد مناطق کردنشین علیرغم نبود امکانات و تجهیزات هر کدام دانشگاهی بوده اند و طلاب و روحانیونی تربیت و پرورش یافته اند که امروز از علم و اندیشه و آثار آنان بهره برداری و در بسیاری از مراکز علوم دینی تدریس می شوند.

    امام جمعه پاوه اظهار داشت: با وجود همه دسیسه ها و ظلم های جنایتکاران تاریخ ، ۱۴۰۰ سال است که دین اسلام حفظ شده و باید همه همراهی کنیم تا چراغ مساجد و مدارس علوم دینی خاموش نشود.

    ماموستا ملاقادر قادری با تاکید بر اینکه نباید برخی از روحانیون به پیکره اسلام ضربه بزنند تصریح کرد: بر اساس احادیث هر عالمی که در مقابل تندروی ، افراد جاهل و توجیهات جانبدارانه و منفت طلبانه از اسلام ایستادگی و روشنگری کند مورد تمجید پیامبر (ص) قرار می گیرد.

    وی بیان داشت: امام محمد غزالی در جلد ۲ کتاب احیاء العلوم که منبع دیانت ، حکمت و فلسفه است عنوان کرده که واجب است هر روستا ، محله و شهر عالم و فقیهی داشته باشد و دین را تعلیم و به وظیفه شرعی خود عمل کنند و فقهای هر عصر و زمان نیز باید به دنبال تبلیغ دین باشند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *