×

مزارع سبزی و صیفی‌آلوده در روانسر شناسایی نشده است

  • کد نوشته: 20732
  • ۲۱,تیر ۱۴۰۱
  • 202 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری روانسر گفت: بر اساس بازرسی‌های انجام شده توسط ادارات شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست و جهاد کشاورزی تاکنون محصولات سبزی و صیفی آلوده به فاضلاب به ویژه در حاشیه رودخانه‌ «قره‌سو» مشاهده نشده است.
    مزارع سبزی و صیفی‌آلوده در روانسر شناسایی نشده است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا، «پژمان امجدیان» روز دوشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان روانسر افزود: مزارع سبزی و صیفی این شهرستان به صورت مداوم و مستمر پایش می شود و پایش این مزارع با هدف بهداشتی و سالم بودن محصولات انجام و با خاطیان برخورد جدی خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان مربوطه باید با جدیت برای ارتقای سلامت در شهرستان تلاش کنند تصریح کرد: کشاورزانی که از بیش از حدمجاز از سموم کشاورزی و یا از آب فاضلاب برای آبیاری استفاده می کنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد تا برخوردهای قانونی با آنان صورت بگیرد.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری روانسر گفت: مقابله با بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو یکی از اولویت های بهداشتی شهرستان که باید ضمن کنترل و نظارت بر کشتار و ورود و خروج دام  و سپاشی در روستاها و واحدهای دامپروری و دامداری، اداره دامپزشکی اقدام های پیشگیرانه را با جدیت انجام دهد.

    نظارت بر سلامت آب شرب روستاهایی که با تانکر سیار آبرسانی می شوند و آموزش و تحویل اقلام کلرزنی برای سالم سازی آب روستاهای غیرتحت پوشش از دیگر مصوبات این نشست بود.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *