×

ابراهیم یوسفی
مقام مقدس خدمت

  • کد نوشته: 13717
  • ۱۳۹۷-۰۸-۱۳
  • 6639 بازدید
  • ۵ دیدگاه
  • آوای باینگان: دانی که چرا خدا به تو داده دو دست من معتقدم که اندران سری هست . یک دست به کار خویشتن پردازی با دست دگر زدیگران گیری دست .

    مقام مقدس خدمت
  • به حق کم واژه و عبارتی کوتاه اما پر محتوا است چون کلمه خدمت . هم زیبا در عبارت و هم مقدس در عمل و اجرا . مقبول عام و خاص در مناسبت های اجتماعی و هم جایگاه ویژه در ارزش های اخلاقی .
    تاریخ بشریت مردان خدمت را به نیکی یاد و پاس داشته است و دولت جاوید را در خدمت به نوع بشر توصیف کرده است . شرع و شارع مقدس و هم لبالب آمیزه های دینی به ستایش واژه ی خدمت پرداخته اند که خود ساعتها و صحف بیشمار در نگارش آنرا می طلبد .
    ادب و عرفان تقدس خدمت را کمتر از عبادت نمیداند و میگوید ‘عبادت بجز خدمت خلق نیست ‘  و عالم سیاست و پوپولیسم آکنده از استفاده یا سوءاستفاده از این واژه مقدس است . اما هر چقدر این واژه مقدس است وزیبا اما در عمل و اقدام سخت است و طاقت فرسا ومستلزم اخلاص در عمل و اهتمام و انگیزه ی پاک و زلال و بی همتا .

    سالنمای موجود به وفور به روزها و هفته های دستگاههای اجرایی از دولت تا دیگر نام ها اشاره شده است که هرکدام به مناسبت مرتب به شرح فعالیت ها و خدمات خود می پردازند ؛ اما ای کاش هم دستگاهها و هم صاحب منصبان در هر ساعت و هفته ی طول سال ،خود را وقف خدمت نمایند آنهم برای مردم و ملتی که مورد لطف و مرحمت و نظر پروردگار خویش است .
    قومی که رسول خاتم ‘ص’ در وصف آنان گفته است از علم ثری تا علم ثریا از دست رسشان بدور نیست . مهد تمدن بشری است و جایگاه اولین حقوق های بشری ، خواستگاه دین اخلاقی و تا سرزمین بزرگان وجهان گشایان عادل و لایق …. سرزمین یاوران مکتب اسلام که خدمات این قوم در اعتلای نام آن در فقه و حدیث و تاریخ و…برکسی پوشیده نیست . سرزمین غنای نعمت های فراوان و الطاف خداوندی از کان و معدن تا اقلیم مناسب و سکونت گاه چهار فصل . جامعه ای مدنی که در جهانی که کثیری از آن بسوی انحطاط و بی دینی و جنگ پیش می رود به تاسی از سلف صالح خود می بالد و به ارزش های دینی و اخلاقی می نازد و …..

    🔸 آنانکه لذتی از خدمت و گره گشایی خلق و رفع مشکلی از دامن عاجز و مستاصلی برده اند ؛ خود را در معرض نسیم الطاف خداوندی قرار داده اند و خود موصوف به صفت پیامبران و اولیاء یعنی ،خادم الفقرا ، و تمیزی نیست در فقر درامور مادی و دنیوی باشد تا فقر در فرهنگ و تمدن و تا فقر دراقتصاد و معیشت . و آفت و مصیبت این شرح وگفتار چیزی نیست جز فرصت طلبان و نا اهلان لمیده بر خوان مسئولیت که نه بوئی از شمیم خدمت برده اند و نه همتی در خدمت رسانی به خرج میدهند دغدغه که از سالهای پیش بیاد دارم که اما راحل ‘ره ‘می فرمود ترس دارم که مسئولیت های مهم خدمات رسانی بدست نااهلان بیفتد .

    🔸 در این دوران عسر و تحریم و نیاز به همدردی و همدلی هم دولت با ملت و هم ملت با دولت و هم ملت با ملت بیاییم واژه مقدس خدمت را پاس بداریم و روح عمل را بر کالبد آن بدمیم تا درخت خدمت را به عمل و اجراءبیارئیم ،آن وقت است شاهد مقصود را در آغوش خیال جامه عمل خواهیم پوشاند .
    ان شاء الله

    ✍️ابراهیم یوسفی

    نویسنده: ابراهیم یوسفی

    نوشته های مشابه

    5 پاسخ به “مقام مقدس خدمت”

    1. احمدی گفت:

      عالی نوشین جناب یوسفی

    2. کاکی گفت:

      خوب بود با تشکر

    3. هدایتی گفت:

      باتشکر بابت نگارش این مطلب خوب

    4. قادری گفت:

      با تشکر از جناب یوسفی

    5. خالدی گفت:

      درود بر شما جناب یوسفی
      یادداشت مفیدی بود

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *