×

نماینده مردم اورامانات در مجلس:
مقررات گمرکی در مرزهای کرمانشاه برای تجار دست و پاگیر است

  • کد نوشته: 19647
  • ۱۴۰۰-۱۱-۲۳
  • 841 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: مقررات گمرکی در این استان در زمینه واردات و صادرات برای تجار با کشور عراق دست و پا گیر است.
    مقررات گمرکی در مرزهای کرمانشاه برای تجار دست و پاگیر است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار مهر، آرش زره‌تن لهونی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این استان که با حضور معاونین وزارت امور اقتصاد و دارایی و حضور ویدئو کنفرانسی وزیر اقتصاد و امور دارایی در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به وجود مرز مشترک این استان با کشور و اقلیم کردستان عراق، اظهار کرد: متأسفانه کرمانشاه کمترین بهره را از مزیت هم مرز بودن با کشور عراق برده است.

    وی بر تسهیل مقررات گمرکی موجود تاکید کرد و افزود: باید پایانه‌های گمرکی در مرزهای این استان برای حضور پررنگ‌تر در بازار عراق فعال‌تر شود.

    نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی به اعلام و ابلاغ موضوع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین طی سال جاری اشاره کرد و گفت: بخشی از منطقه اورامانات نیز به واسطه ارتباطات و مراودات مرزی و تجاری با کشور عراق می‌تواند به منطقه آزاد تجاری الحاق شود.

    لهونی با اشاره به آمار بالای بیکاری و شاخص فلاکت استان کرمانشاه، تصریح کرد: این وضعیت شایسته مردمی که هشت سال به طور مستقیم درگیر جنگ تحمیلی و دفاع از این مرز و بوم و سپس درگیر آواربرداری‌های ناشی از خرابی‌های جنگ بود، نیست.

    وی اضافه کرد: زمانی که سرمایه گذاری‌ها به سایر استان‌ها سرازیر می‌شد، این استان به واسطه جنگ و صدمات ناشی از آن از این سرمایه‌ها بی بهره ماند و هم اکنون ضروری است که دولت و مجلس با در نظر گرفتن اعتبارات جهشی و تسهیلات ویژه به استان کرمانشاه شکاف و عقب ماندگی‌های به وجود آمده را از بین ببرند.

    لهونی به ارائه راهکارهای بیرون رفت از وضعیت نامناسب استان کرمانشاه و کاهش آمار بیکاری پرداخت و ادامه داد: یکی از این راهکارها حمایت کامل از بخش خصوصی است، اما متأسفانه این راهکار در حد شعار است و عملاً حمایتی از بخش خصوصی وجود ندارد.

    وی برگزاری جلسات مستمر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ارائه لایحه ویژه برای حمایت از سرمایه گذاری در مناطق توسعه نیافته و مانع‌زدایی‌ها در مسیر سرمایه‌گذاری با حذف مقررات دست و پا ‏گیر و حمایت مالیاتی از اصناف کم درآمد و آسیب‌دیده از کرونا را از دیگر راهکارهای برون‌رفت استان کرمانشاه از شاخص فلاکت دانست.

    منبع: مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *