×

مناطق گردشگری اورامانات تعطیل است

  • کد نوشته: 14205
  • ۱۳۹۸-۱۲-۲۲
  • 827 بازدید
  • ۱ دیدگاه
  • آوای باینگان: کلیه مناطق گردشگری اورامانات در استان کرمانشاه به دنبال شیوع ویروس کرونا و در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری تعطیل شده است.
    مناطق گردشگری اورامانات تعطیل است
  • شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی به عنوان منطقه اورامانات با داشتن جاذبه های دیدنی و گردشگری فراوان همواره یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی است اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط در این شهرستان ها به گونه ای است که برخلاف سال‌های قبل آماده پذیرایی از مهمانان و مسافرین نیست.

    با تصمیم قرارگاه مبارزه با کرونا در این شهرستان ها و با دستور فرمانداران ورود خودروها و افراد غیربومی به این شهرستان ها ممنوع شده و در مبادی ورودی این شهرستان ها با حضور نیروهای تیپ تکاور انصارالرسول(ص)، ناحیه مقاومت، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر و نیروهای مردمی و فعالان اجتماعی کلیه ترددها کنترل و بر آن نظارت می شود.

    در پاوه که به شهر هزار ماسوله شهرت دارد، جاده ارتباطی پاوه به مریوان در مسیر هورامان توسط عوامل راهداری شهرستان پاوه مسدود شد.

    ابراهیم شهریاری افزود: با توجه به ترددهای  فراوان و درخواست تعدادی از همشهریان، با گذاشتن حفاظ های بتنی و چندین کامیون خاک، این مسیر بسته شد.

    دانا آذری شهردار پاوه نیز از تعطیلی بازارچه های مرزی این شهر خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی فرمانداری و شورای شهر پاوه، بازارچه های مرزی شماره یک و ۲ شهر پاوه تعطیل شده و اجاره بهایی از آنها دریافت نمی شود.

    همچنین بخشدار باینگان از توابع شهرستان پاوه از تعطیل بودن مناطق گردشگری باینگان و کنترل ورودی های این بخش خبر داد.

    محمدهادی زامیاد افزود: با همکاری نیروهای مردمی و ادارات، ورود و اتراق در منطقه میگوه و غار خالوحسین، چشمه سفید آب و منطقه بوزین و مرخیل ممنوع شده است.

    سیف الله رنجبر رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان روانسر نیز اظهار کرد: غار قوری قلعه به عنوان هفتمین اثر طبیعی ملی کشور در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

    همچنین محمد فلاح رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان روانسر گفت: کلیه راه های دسترسی مناطق تفریحی محور روانسر – پاوه در حدفاصل راهدارخانه پلنگانه تا شهر شاهو و به میژه مسیرهای محدوده روستاهای شبانکاره و قوری قلعه با تلاش راهداران این اداره مسدود شده است.

    شهرداری روانسر نیز در اطلاعیه ای اعلام کرده که بازدید از سراب روانسر در دل این شهر ممنوع است.

    بازارچه مرزی جوانرود نیز به عنوان یکی از جاذبه های اقتصادی استان کرمانشاه که همواره مملو از حضور گردشگرانی از سراسر کشور  است این روزها تعطیل شده و دیگر از جنب و جوش و هیاهوی این بازار خبری نیست.

    مسدود بودن جاده دسترسی به ارتفاعات بکر شاهو در محدوده روستای سریاس، تفرجگاه روستای قلعه گاه در روانسر و ممنوع شدن ورود به روستاهای گردشگر پذیر منطقه  اورامانات مانند قوری قلعه، شبانکاره، خانقاه ، سفید برگ از جمله دیگر اقداماتی است که با تلاش مردم انجام شده است.

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “مناطق گردشگری اورامانات تعطیل است”

    1. ویسی گفت:

      تشکر ویژه بابت این کار پسندیده و به موقع
      و مردم هم واقعا این مدت خوب همکاری کردن و این نشان از فرهنگ بالای این مردم را دارد.
      امیدوارم هر چه زودتر از شر این ویروس راحت بشیم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *