×

نبود سایت زباله در روانسر به چالشی برای شهرداری‌ تبدیل شده است

  • کد نوشته: 24808
  • ۱۴۰۲-۱۰-۰۲
  • 193 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: شهردار روانسر نبود سایت بازیافت زباله در این شهر و منطقه اورامانات را یکی از چالش‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: از چند سال قبل در خصوص راه‌اندازی سایت بازیافت زباله برای شهرداری‌های منطقه اورامانات در یک نقطه مشترک اقدام‌هایی صورت گرفته اما نیازمند عزم جدی‌تر مدیران است تا وارد مرحله اجرایی شود.
    نبود سایت زباله در روانسر به چالشی برای شهرداری‌ تبدیل شده است
  • به گزارش آوای باینگان، «فرهاد تاب‌زر» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرانه تولید زباله به ازای هر شهروند در شهر روانسر حدود یک و نیم کیلوگرم است که این مقدار بیشتر از میانگین جهانی است.

    وی اظهار کرد: استاندارد جهانی تولید زباله حدود ۴۰۰ گرم و سرانه تولید زباله در کشور هم حدود ۷۰۰ گرم است اما با توجه به سرانه جمعیتی روزانه یک کیلو و ۶۰۰ گرم زباله در روانسر تولید می شود.

    شهردار روانسر تصریح کرد: روزانه حدود ۴۰ تن زباله در شهر روانسر جمع آوری می شود که توسط ۲ دستگاه خودرو حمل زباله جمع آوری و دفع می شود.

    شهردار وسعت معابر شهر روانسر را ۱۵۰ هزار متر مربع اعلام و اضافه کرد: ۲۲ نیروی پاکبان کار جمع آوری زباله و نظافت معابر شهر را بر عهده دارند.

    تاب‌زر، هزینه نظافت شهر روانسر را ماهانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سالانه بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برای جمع آوری و نظافت شهر روانسر هزینه می شود.

    وی افزایش میزان مشارکت مردم روانسر در جمع آوری زباله را خواستار شد و گفت: میزان پرداخت بهای خدمات از سوی مردم به شهرداری بسیار پایین است و از سوی دیگر از مردم انتظار داریم در جهت کاهش تولید زباله همکاری و همت لازم را داشته باشند.

    تاب‌زر تاکید کرد: کسبه و مغازه داران نقش اصلی را در کاهش زباله دارند و انتظار می رود با ایجاد همکاری و هماهنگی بین شهروندان و شهرداری، کاهش تولید زباله را داشته باشیم چرا که ایده‌آل این است که بتوانیم زباله‌ها را یک روز در میان جمع‌آوری کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *