×

نتیجه پرونده اورامانات سال آینده مشخص می شود

  • کد نوشته: 15552
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۹
  • 414 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مصطفی پورعلی گفت: مهرماه سال جاری بازدید ارزیابی یونسکو از اورامانات انجام شد و طبق دستور العمل اجرایی باید منتظر برگزاری اجلاس کمیته میراث جهانی برای سال آینده در این خصوص باشیم.
    نتیجه پرونده اورامانات سال آینده مشخص می شود
  • به گزارش پایگاه خبری آوای باینگان، به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهمیت ثبت جهانی آثار تاریخی، فرهنگی و رسوم ایران امروز برای زنده نگه داشتن آن ها و معرفی به جهانیان به قدری اهمیت پیدا کرده و حساس شده است که کارشناسان بسیاری از یونسکو برای تحلیل و بررسی آن ها به ایران مراجعه می کنند.

    در این میان اورامانات به علت اهمیت منطقه ای آن و پرونده های ثبت آثار فرهنگی و ناملموس کشورمان به علت اینکه به صورت مشترک با برخی از کشورها هستند، اهمیت مضاعفی دارند و اهمال در این عرصه منجر به ثبت آن ها به نام کشوری دیگر می شود و هزاران گردشگر از نقاط مختلف جهان برای مشاهده این آثار به جای عزیمت به ایران به کشور همسایه رفته و صنعت گردشگری ایران همچنان تشنه این موهبت خواهد ماند.

    مصطفی پورعلی، مدیرکل دفتر ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: پرونده ثبت جهانی اورامانات به کمیته میراث جهانی یونسکو ارسال شده و بررسی ها توسط ایکوموس جهانی و کارشناسان کمیته میراث جهانی در حال انجام است.

    او افزود: در مهرماه سال جاری بازدید ارزیاب یونسکو از این منظر فرهنگی نیز به انجام رسیده است. طبق دستور العمل اجرایی باید منتظر برگزاری اجلاس کمیته میراث جهانی برای سال آینده در این خصوص باشیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *