×

نخستین غرفه‌ جمع‌آوری پسماند استان کرمانشاه در شهر مرزی نوسود افتتاح شد

  • کد نوشته: 20665
  • ۹,تیر ۱۴۰۱
  • 346 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نخستین غرفه‌ جمع‌آوری پسماند استان کرمانشاه روز پنجشنبه در مراسمی با حضور جمعی از مقامات محلی و فعالان محیط زیستی و با همت شهرداری در شهر مرزی نوسود شهرستان پاوه افتتاح شد.
    نخستین غرفه‌ جمع‌آوری پسماند استان کرمانشاه در شهر مرزی نوسود افتتاح شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا؛ شهردار نوسود در این مراسم گفت: یکی از مهمترین اهداف راه اندازی این غرفه، بالا بردن فرهنگ تفکیک پسماند خشک، کاهش تولید پسماند تر، افزایش حداکثری تفکیک در مبدا، کاهش هزینه‌های جمع‌آوری پسماند از سوی مدیریت شهری، کاهش زباله گردی و همچنین توجه به اقتصاد شهری و خانواده ها است.

    «دانا رحیمی» افزود: شهروندان می‌توانند برای تحویل زباله‌های خشک همچون فلزات، کاغذ و مقوا، پلاستیک، بطری های فلزی و پلاستیکی و نوشیدنی به این غرفه مراجعه نمایند و در ازای تحویل آن ها و بر اساس حجم وزنی و قیمت‌های مشخص شده، معادل ارزش ریالی آن ، از اجناسی که در این غرفه وجود دارد؛ خریداری کنند.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر اقلام موجود در غرفه، اقلامی بهداشتی است که در ماه‌های آتی و همگام با نزدیکی ایام تحصیل دانش آموزان، نوشت افزار نیز به آن اضافه و با قیمت مناسب به شهروندان ارائه خواهد شد.

    شهردار نوسود اضافه کرد: سامانه‌ ۱۳۷ الکترونیکی شهرداری در  دست طراحی و آماده سازی است و در صورت بهره برداری شهروندان نوسودی که امکان مراجعه حضوری به غرفه را ندارند، می توانند با تهیه نسخه‌ تلفن همراه و نصب آن بر روی گوشی های خود ، نوع پسماند و حجم آن را اعلام و معادل ارزش ریالی آن با انتخاب کالای موجود در غرفه، در درب منزل خود پسماند را تحویل مسئولان پسماند داده و کالای خود را دریافت دارند.

    رحیمی با بیان اینکه توجه به محیط زیست و مدیریت پسماند تاثیر بسزایی در توسعه پایدار شهرها داشته و از شاخص های اصلی در این حوزه به شمار می رود ادامه داد: بر همین اساس اولین اقدام شهرداری نوسود؛ بهسازی و تسطیح محوطه‌ سایت و فنس کشی به منظور جلوگیری از پراکندگی زباله ها و ایجاد حوضچه‌های جمع آوری شیرابه بوده است که در صورت مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماند از مبدأ، شاهد کاهش حجم زباله های خانگی می باشیم.

    وی با اشاره به زیر پوشش قرار داشتن سایر روستاهای همجوار شهر نوسود در زمینه‌ استفاده از سایت زباله شهر نوسود اضافه کرد: هم اکنون روستاهای « تشار»، «نیسانه»، «سلطان اسحاق»، «وزلی»و «نروی» نیز از سایت زباله شهر نوسود استفاده و زباله های خانگی این روستاها تخلیه می شود و همین امر تفکیک زباله می تواند به عنوان راهکاری مناسب در کاهش حجم زباله‌های خانگی مورد استفاده قرار گیرد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *