×

نماینده اورامانات خواستار جلوگیری از قطعی برق مناطق زلزله‌زده شد

  • کد نوشته: 17191
  • ۱۶,تیر ۱۴۰۰
  • 229 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی قطعی مکرر برق و خشکسالی ناشی از کاهش بارش ها را از معضلات کنونی منطقه اورامانات استان کرمانشاه دانست و از مسوولان وزارت نیرو خواست باتوجه به مشکلات مردم مناطق زلزله‌زده از جمله منطقه اورامانات از قطعی برق این مناطق جلوگیری شود.
    نماینده اورامانات خواستار جلوگیری از قطعی برق مناطق زلزله‌زده شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار ایرنا؛ «آرش لهونی» عصر سه‌شنبه در جلسه پیگیری حل مشکلات ناشی از قطع برق و خشکسالی با حضور معاونین استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی در سرسرای تدبیر استانداری با اشاره به مشکلات شدید کم آبی شهرستان‌های منطقه اورامانات، افزود: پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در معرض خشک شدن قرار دارد.

    او گفت: در حالی که رودخانه سیروان و سد داریان را در اورامانات داریم اما باغات پایین دستی و اطراف آنها در حال خشک شدن است.

    وی تصریح کرد: با این وجود اجازه استفاده و آبیاری این باغات داده نمی شود و در جواب پیگیری های انجام شده عنوان می کنند که استفاده از آب این رودخانه و سد باید در کمیته و شوراهای وزارت نیرو تائید شود.

    لهونی ادامه داد: این در حالیست تا این شوراها و کمیته ها تشکیل و در خصوص تخصیص آب به باغات اورامانات تصمیم گیری شود مطمئنا شاهد خشک شدن بخشی از آنها خواهیم بود.

    نجات باغات با پمپاژ آب از سد داریان

    نماینده اورامانات تصریح کرد: می توان با پمپاژ آب از سد داریان و رودخانه سیروان به باغات منطقه از خشک شدن آنها جلوگیری کرد و در این خصوص جهاد کشاورزی هم باید پای کار آمده و به صورت جدی پیگیر موضوع باشد.

    وی افزود: اگر باغات منطقه خشک شود سال های زیادی طول می کشد تا دوباره به ثمر نشسته و شرایط امروز را پیدا کنند بنابراین تا فرصت هست باید راه چاره ای اندیشید و آن ها را از این وضعیت نجات داد.

    لهونی گفت: هرچند مشکل بی آبی مربوط به کل استان است اما اورامانات و مردم آن شرایط ویژه ای دارند که امیدوارم بزودی تصمیمات لازم برای برون رفت از این مشکل با حضور مسوولان مربوطه در منطقه مرتفع شود.

    وزارت نیرو از قطعی برق جلوگیری کند

    عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: مشکل دیگر مردم اورامانات قطعی مکرر برق است به گونه ای که باعث شده مشکلات سه چهار سال اخیر این شهرستان ها که از سال ۹۶ با وقوع زلزله آغاز و از اواخر سال ۹۸ با شیوع کرونا ادامه پیدا کرد، تداوم یابد.

    وی با بیان اینکه عمده درآمد مردم اورامانات در حوزه گردشگری است، گفت: ابتدا زلزله و سپس شیوع کرونا باعث شد معیشت مردم منطقه سخت شود و این اواخر که وضعیت مقداری بهتر شده بود قطعی های مکرر برق برای اکثر شهروندان مشکل ساز شده است.

    لهونی با بیان اینکه کل مصرف برق منطقه اورامانات اندازه چهار کارخانه در استان نمی شود، گفت: امیدوارم وزارت نیرو تمهیدی در این خصوص اندیشیده و یا از قطع کردن برق این منطقه و سایر مناطق زلزله‌زده صرف نظر شود.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *