×

نوروز امسال جشن‌های آیینی در اورامانات برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 19852
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۶
  • 308 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات از برنامه ریزی برای برگزاری جشن‌های آیینی در این منطقه در ایام نوروز خبرداد.
    نوروز امسال جشن‌های آیینی در اورامانات برگزار می‌شود
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پویا طالب نیا گفت : امسال منطقه اورامانات، نوروز متفاوتی پیش رو خواهد داشت، ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات که تابستان امسال رقم خورد، باعث شده تا برای نوروز امسال شرایط متفاوت تری از سال‌های قبل داشته باشیم.

    به گفته مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات ورود به قرن جدید هم با تحویل سال ۱۴۰۱ اتفاق خوشایند دیگری است که سبب شده تا برنامه ریزی‌های زیادی برای داشتن یک نوروز ویژه در اورامانات را تدارک ببینیم.

    هرچند طی سال‌های گذشته اورامانات همواره یکی از مقاصد مهم گردشگری در کرمانشاه به شمار می‌رفته، اما امسال به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم داده تا گردشگران زیادی در نوروز پیش رو از این منطقه بازدید داشته باشند.

    به گفته طالب نیا مردم پس از دوسال از شیوع بیماری کرونا حالا با بهبود نسبی اوضاع به واسطه واکسیناسیون گسترده، تشنه مسافرت هستند و در این شرایط در نظر داریم با برپایی جشن‌های مختلف باستانی در این منطقه گردشگرانی که اورامانات را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند، لحظات خوب و به یادماندنی را سپری کنند.

    مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات می گوید اورامانات سرشار از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی است، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بنا داریم تا امسال طوری برنامه‌ها اجرا شود که تلفیقی از این سه موضوع باشد، به نحوی که هم جاذبه‌های طبیعی، هم فرهنگی و هم تاریخی را در کنار هم و باهم معرفی کنیم.

    طالب نیا می گوید این برنامه‌ها با مشارکت فرمانداری ها، روسای ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های منطقه برگزار خواهد شد، در این رابطه سفر‌هایی را به شهرستان‌های روانسر به عنوان دروازه اورامانات، پاوه و جوانرود آغاز کرده ایم تا با مسئولین آن‌ها برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌ها هماهنگی داشته باشیم.

    ساختار این منظر متفاوت از سایر پایگاه‌های جهانی در ایران است، منظر جهانی اورامانات، یک بستر فرهنگی است که در یک پهنه جغرافیایی گسترده شده که متعلق به مردم است.

    به گفته مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات آیین‌های باستانی مختلف در این منطقه وجود دارد بنا داریم تا آیین‌های باستانی باشکوه این منطقه را در بستر کالبد آن یعنی تلفیق میراث ناملموس و میراث ملموس برگزار کنیم.

    طالب نیا می گوید: نوروز امسال در اورامانات همراه با برگزاری جشن‌های آیینی خواهد بود، این جشن‌ها در کنار جاذبه‌های تاریخی مهمی همچون قوری قلعه، گوردخمه روانسر و… در دل طبیعت با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و حفظ موازین شرعی برگزار خواهد شد .

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *