×

هشدار دادستان درباره رشد قارچ گونه آپارتمان‌ها در پاوه

  • کد نوشته: 19011
  • ۱۴۰۰-۰۹-۲۰
  • 204 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نوید صحرایی گفت: منظر و شکل پاوه و شهرهای تابعه به گونه‌ایی است که نباید در آنها ساخت و سازهای هفت طبقه وجود داشته باشند اما متاسفانه شاهد افزایش قارچ گونه‌ی این ساخت و سازها در شهر و شهرستان پاوه هستیم.
    هشدار دادستان درباره رشد قارچ گونه آپارتمان‌ها در پاوه
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از سلام پاوه؛ دادستان پاوه در نشست ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز در پاوه گفت:  در ساخت و سازهای پاوه و شهرستان به طور کلی عده ای میلیاردی منتفع می شوند و عده ای هم دانسته یا نادانسته آستین ها را بالا زده اند و از این افراد متخلف دفاع می کنند.

    وی افزود: به صراحت اعلام کرده ایم که از سال ۹۶ به هیچ عنوان دستگاههای خدمات رسان نباید به ساخت و سازهای غیر مجاز انشعاب واگذار کنند.

    دادستان پاوه با اظهار تاسف از وجود پدیده ی پارتی بازی در حوزه تخلفات ساخت و ساز، عنوان کرد: متخلفین مرتکب تخلف می شوند و آنگاه شروع به ارعاب یا فشار آوردن به مسئولین دستگاههای خدمات رسان از طرق مختلف می نمایند.

    وی تاکید کرد: همه در مقابل این تخلفات مسئول هستند چرا که فردا همین تخلفات دلیل بر انواع پدیده های ناخواسته در شهره و روستا می شوند که زندگی مردم را به مخاطره می افکنند.

    صحرایی تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری ها ۲۴ ساعته رصد ساخت و ساز در شهرها و روستاها  را به موقع اجرا بگذارند و ساخت و سازهای غیر مجاز را هم سد کنند و هم به مراجع قانونی جهت همکاری برای مقابله با متخلفین اطلاع دهند.

    وی افزود: مسئولین دستگاههای اجرایی باید به فعل خود که مقابله و سد راه نمودن ساخت و سازهای غیر مجاز در بخش ساخت و ساز است عمل نمایند واقعاً اگر قانون هست برای همه باشد نه اینکه برای عده ایی قانون را سفت و سخت اجرا کرد اما برای عده ایی این قانون را رعایت نکرد.

    دادستان پاوه یادآور شد: ترک فعل و توجیهات مختلف مسئولین برای عدم اعمال قانون در ساخت و سازهای غیر مجاز به هیج وجه پذیرفتنی نیست و در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه برابر قوانین و مقررات شعبه دادیاری به اجرای قانون در خصوص مدیرانی که ترک فعل می نمایند اختصاص یافته و ما موظف به اجرای قوانین هستیم.

    شهرداران هم سریعاً کمیسیون های بدوی و تجدید نظر ماده ی صد را فعال نمایند.

    وی افزود: شهرداران و دهیاران موظف هستند بلافاصله بعد از صدور آراء کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ماده ۹۹ نسخه ای از این آراء را به  سایر دستگاههای خدمات رسان مانند ادارات: آب، برق، گاز و مخابرات تحویل دهند تا مسئولین این ادارات از ارائه ی خدمات به این واحدهای متخلف اجتناب نمایند.

    صحرایی ادامه داد: در روستاها دهیاران موظف هستند ضمن اعلام تخلف به متخلفین بلافاصله وجود تخلف ساختمانی را در روستاها  به بنیاد مسکن و بخشداری‌ها اعلام و آنها نیز موضوع را به فرمانداری جهت هماهنگی برای مقابله ی سریع با تخلف اعلام نمایند.

    منبع: سلام پاوه
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *