×

ماموستا ملاقادر قادری:
هیچ قومی به ‌اندازه مسلمانان دچار تفرقه نیستند

  • کد نوشته: 21418
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۳
  • 291 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: امام جمعه شهرستان پاوه گفت: امروز دفاع از آیین رسول‌الله و قرآن کریم ضروری است؛ چون دشمنان با صرف هزینه و کارشناسی دقیق دارند مقدسات ما را زیر سؤال می‌برند، اصل مشکل ما اینجاست که ما مسلمانان با هم اختلاف و تفرقه داریم. امروز در دنیا هیچ قومی اعم از یهودیت و مسیحیت و بودایی به ‌اندازه مسلمانان دچار تفرقه نیستند.
    هیچ قومی به ‌اندازه مسلمانان دچار تفرقه نیستند
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری روز جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مراسم میلاد پیامبر اکرم (ص) که در شهر باینگان برگزار شد، اظهار داشت: از بانیان مراسم جناب حاج خلیفه علی، ماموستا حامد و مردم شریف باینگان که هرساله این مراسم باشکوه را برگزار می‌کنند، تشکر و تقدیر می‌نمایم و خوشحالم که در این جلسه مبارک حضور دارم.

    امام جمعه شهرستان پاوه در خصوص میلاد، بعثت، هجرت و وفات رسول‌الله (ص) مطالبی بیان کرد و سپس به دو مطلب روز اشاره داشت.

    این عالم اهل سنت عنوان کرد: عزیزان چرا در ایام اخیر فرزندان ما به دین، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و رموز دینی خود اهانت کردند؟ آیا ما مقصریم که کاری کرده‌ایم مردم به اسلام ناسزا می‌گویند، یا زمانه عوض شده است و یا دشمنان قوی هستند؟

    ماموستا قادری ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید: «لَّا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا» قرآن کریم اجازه داده است که مظلوم صدایش را برای دفاع از خود علیه ظالم بلند کند؛ ولی اجازه توهین و اهانت و تخریب و سخن بی‌منطق را نداده است. خداوند سخنان شما را می‌شنود باید از خود دفاع کنید؛ اما اهانت خیر.

    امام جمعه شهرستان پاوه گفت: ما معتقدیم که مردم می‌توانند مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند؛ اما شاهد اهانت و هجو و فحاشی به پیامبر، به دین به قرآن و به حجاب بودیم. 

    امام جمعه شهرستان پاوه گفت: در تاریخ هیچ قومی و طرفداران هیچ دینی اعم از بودائی و مسیحی و یهودی برای خواست دنیوی، به رموز دینی خود اهانت نکرده‌اند، ولی فرزندان ما برای حل مشکلات دنیوی رموز دین خود را زیر پا گذاشتند و به دین و قرآن و حجاب که رموز دین هستند، اهانت کردند.

    ماموستا قادری تأکید کرد: حجاب متعلق به جمهوری اسلامی نیست، بلکه ۱۴۰۰ سال پیش قرآن کریم آن را به پیامبر اسلام امر کرده و فرموده است: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا».

    این عالم اهل سنت اظهار داشت: این حرکت بی شک پیروز نخواهد شد، ولی ما علمای اسلام و فرهنگیان عزیز و پدران بزرگوار باید تجدیدنظر کنیم! چرا باید فرزندانمان به قرآن اهانت نمایند؟ بدون تردید دلیل این است که ما ضعیف کار کرده‌ایم و در کار فرهنگی خوب عمل ‌نکرده‌ایم.

    امام جمعه شهرستان پاوه گفت: خداوند متعال در آیه ۴۱ سورۀ مبارکه توبه می‌فرماید: «إِلَّا تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِینَ کَفَرُوا ثَانِیَ اثْنَیْنِ إِذْ هُمَا فِی الْغَارِ إِذْ یَقُولُ لِصَاحِبِهِ لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا» این آیه در خصوص هجرت است و می‌فرماید: ای مسلمانان اگر شما پیامبر را یاری نکنید، من حتی اگر با کبوتر و عنکبوت باشد او را کمک می‌کنم و نصرت می‌دهم؛ ولی صلاح شما این است پیامبر را کمک و یاری نمایید. او به ‌خاطر شما هجرت کرده است.

    امام جمعه شهرستان پاوه گفت: امروز دفاع از آیین رسول‌الله(ص) و قرآن کریم ضروری است؛ چون دشمنان با صرف هزینه و کارشناسی دقیق دارند مقدسات ما را زیر سؤال می‌برند، اصل مشکل ما اینجاست که ما مسلمانان با هم اختلاف و تفرقه داریم. امروز در دنیا هیچ قومی اعم از یهودیت و مسیحیت و بودایی به ‌اندازه مسلمانان دچار تفرقه نیستند.

    ماموستا قادری افزود: از طرف دیگر مواجه هستیم با ظهور یک نسل احساساتی که هیچ ‌چیزی حتی حرف پدر و مادر، برایشان اهمیت ندارد و اهل مسجد نیستند و بیکار و بی ‌پول و گوش‌ به ‌فرمان رسانه‌ها هستند.

    امام جمعه شهرستان پاوه تصریح کرد: در این لحظه حساس، برگزاری این مراسم و این تجمع و سخنرانی‌ها کمک به دین، رسول‌الله(ص) و قرآن کریم است، ولی با توجه ‌به هجمه دشمن، می‌طلبد این ‌گونه مراسمات بیشتر باشند و در حد توان بیشتر از گذشته قدم برداریم.

    منبع: تقریب

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *