×

واکنش نماینده اورامانات به حوادث مرز نوسود/ رئیس جمهوری به دنبال رفع مشکلات مرزنشینان است

  • کد نوشته: 20162
  • ۱۴۰۱-۰۲-۰۱
  • 296 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از حوادث روز گذشته در مرز نوسود و فوت یکی از جوانان منطقه؛ از قوه قضائیه و وزیر کشور خواست به این موضوع ورود کنند و با خاطیان برخورد قانونی نمایند.
    واکنش نماینده اورامانات به حوادث مرز نوسود/ رئیس جمهوری به دنبال رفع مشکلات مرزنشینان است
  • به گزارش آوای باینگان، «آرش لهونی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه روز گذشته برای چندمین بار شاهد اتفاقات ناگوار در مرزهای منطقه بودیم.

    در مرز نوسود چند جوان زخمی شدند که با نهایت تاسف یکی از این عزیزان با اینکه با بالگرد اورژانس هم به مرکز درمانی منتقل شده بود جان خود را از دست داد.

    وی از قوه قضاییه و وزیر کشور خواست سریعا به این حادثه رسیدگی کنند و با افراد خاطی برخورد قانونی نمایند.

    نماینده مردم شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تا کی ما باید این حوادث تلخ را در مرزهای منطقه داشته باشیم.

    قطعا ریشه این معضل بیکاری و مشکلات معیشتی مرزنشیان است اگر جوان مرزنشین ما معیشتش تامین باشد هیچ توجیهی ندارد بدون اجازه از مرز عبور کند و خروج غیرقانونی از مرز داشته باشد.

    لهونی تاکید کرد: باید به معیشت مرزنشینان حتما رسیدگی شود و این قانون می خواهد و بودجه و اعتبار برای این موضوع نیاز نداریم ما قانون نیاز داریم. اقداماتی شده و مجلس و دولت اقداماتی در این راستا انجام داده اند.

    نماینده اورامانات در ادامه همچنین با بیان اینکه ۱۸ فروردین امسال نشستی با آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهوری داشتیم، گفت: بنده در این نشست گزارشی از طرح مجلس در خصوص معیشت مرزنشینان و جلسات مشترکی که با دولت در این خصوص داشتیم مطرح کردم و رئیس جمهوری نیز بر حل مشکلات مرزنشیان تاکید کردند و خبر تصویب طرح را در قالب تصویب آیین نامه ای برای بهبود وضعیت مرزنشینان در هیات دولت و در آینده ای نزدیک دادند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *