×

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات:
وقف یکی از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است

  • کد نوشته: 18264
  • ۱۴۰۰-۰۷-۱۷
  • 1019 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: ماموستا رمضانی،گفت: وقف به عنوان یکی از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه از صدها سال پیش تاکنون مورد توجه واقفان خیراندیش واقع شده و بخشی از اموال خود در قالب فعالیت های عام المنفعه وقف می کنند.
    وقف یکی از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است
  • به گزارش آوای باینگان، ماموستا ملا هادی رمضانی با تبریک هفته وقف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: بارزترین مصداق احسان، انفاق، صدقه جاریه و باقیات الصالحات  وقف است که منشا خدمات فراوان علمی، فرهنگی، هنری، رفاهی، بهداشتی در جامعه بوده‌اند.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه و اورامانات افزود: سنت حسنه وقف، به عنوان یکی از زیباترین جلوه‌های کمک به خلق، برخاسته از روحیه کمال‌گرا و نوعدوست انسان‌هایی است که احسان ماندگار را بهترین راه برای نیل به آرامش دنیوی و اخروی خود انتخاب نموده‌اند.

    وی خاطر نشان کرد: دهه وقف همزمان با سالروز رحلت پیامبر از ۲۷ صفر آغاز و تا ۶  ربیع‌الاول آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت که با اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش  برگزارمی‌شود و این دهه فرصتی برای معرفی آثار و برکات وقف به جامعه میباشد.

    رمضانی تصریح کرد:  باید فعالیت های اوقاف و کارکرد ها و آثار و برکات وقف را به جامعه معرفی نماییم و بهترین تبلیغ برای سنت حسنه وقف اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش ، معرفی وقف های احیا شده و تلاش هرچه بیشتر در جهت احیا رقبات وقفی است. 

    رئیس اداره  اوقاف وامور خیریه شهرستان پاوه و اورامانات با اشاره به روز شمار هفته وقف اظهار کرد: برنامه های تبلیغات و اطلاع رسانی ، تجلیل از یاوران وقف ، جشن شکر گزاری و دیدار با مسئولان به عنوان ارکان مهم دهه وقف  است که با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان برگزار می شود.

    منبع: شبستان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *