×

مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی کرمانشاه:
پرونده ثبت جهانی اورامانات یکی از ماندگارترین اقدامات دولت است

  • کد نوشته: 16558
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۵
  • 895 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، گفت: در حوزه میراث‌ فرهنگی استان تکمیل و ارسال پرونده ثبت جهانی اورامانات یک پروژه بزرگ و ماندگار است که در دولت تدبیر و امید محقق شد.
    پرونده ثبت جهانی اورامانات یکی از ماندگارترین اقدامات دولت است
  • به ‌گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا؛ «امید قادری» عصر سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، افزود: در حوزه گردشگری نیز گرفتن میزبانی رویداد جهانی گردشگری روستایی ۲۰۲۰ نیز برکات زیادی برای گردشگری استان به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها به همراه داشته است.

    اورامانات در کرمانشاه به منطقه‌ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    بخشی از اورامانات نیز در شهرستان های مریوان، سروآباد و کامیاران در استان کردستان واقع شده و بخش دیگری از آن نیز در استان حلبچه عراق واقع می باشد.

    به گفته مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، ۲۹۵ اثر ثبت شده ملی در این منطقه و در شهرستان های ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه و جوانرود وجود دارد که بیشترین آثار ثبت شده گردشگری ملی با ۲۰۰ اثر در شهرستان ثلاث باباجانی واقع شده است.

    پرونده ثبت جهانی اورامانات مهرماه سال گذشته بعد از حضور ارزیاب یونسکو در منطقه آماده ارسال شد و قرار است اردیبهشت امسال بررسی شود.

    واژه هورامان یا اورامان از ۲ بخش هورا به معنی اهورا و مان به معنای خانه، جایگاه و سرزمین تشکیل شده و در واقع به معنای سرزمین اهورایی و جایگاه اهورا مزدا است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *