×

پروژه‌های زیربنایی خوبی در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه برای اورامانات در نظر گرفته شده است

  • کد نوشته: 20734
  • ۲۲,تیر ۱۴۰۱
  • 214 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به زودی به استان کرمانشاه سفر می‌کنند، گفت: در این سفر پروژه‌های زیرساختی مهمی در حوزه های آبرسانی، فاضلاب، جاده، بیمارستان و سایر بخش‌ها برای منطقه اورامانات در نظر گرفته شده است.
    پروژه‌های زیربنایی خوبی در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه برای اورامانات در نظر گرفته شده است
  • به گزارش آوای باینگان، «آرش لهونی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه رایزنی و پیگیری‌ها برای افزایش میزان اعتبارات و تعداد پروژه‌ها تا روز سفر هم ادامه خواهد داشت و به دنبال افزایش اعتبار تخصیص یافته به استان هستیم، افزود: پیگیری ها و جلسات خوبی در زمینه پروژه‌های منطقه اورامانات هم انجام شده که باعث تسهیل پروژه های مهم این منطقه خواهد شد.

    وی اظهار کرد: استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های خوبی در این زمینه داشته‌اند و در این سفر اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده خواهد شد.

    نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تشریح جزئیات پروژه های در نظر گرفته شده برای منطقه اورامانات پرداخت و گفت: یکی از پروژه های ضروری پاوه احداث کنارگذر این شهر است که در بودجه سال جاری ۷۰ میلیارد تومان برای آن تصویب شد و مناقصه آن برای انتخاب پیمانکار در حال انجام است که در این سفر ۹۰ میلیارد تومان دیگر برای آن در نظر گرفته شد یعنی در مجموع این پروژه ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

    لهونی همچنین گفت: برای آسفالت، بهسازی و تعمیر محور جوانرود، ثلاث باباجانی و شیخ صله هم ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که ۱۵۰ میلیارد تومان آن از محل ماده ۵۶ است.

    وی اظهار داشت: برای مسیر سه راه قزانچی تا شهر روانسر ۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و برای راه های اصلی شهرستان جوانرود نیز ۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

    اختصاص اعتبارات برای احداث تصفیه خانه فاضلاب در سه شهر

    نماینده مردم اورامانات عنوان کرد: از معضلاتی که در حوزه زیست محیطی و سلامت مردم وجود دارد بحث فاضلاب شهری است که با پیگیری های انجام شده مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب جوانرود تصویب شده که مشکلات زمین های پایین دست شهر را حل خواهد کرد.

    وی اضافه کرد: برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب روانسر نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که مشکل زیست محیطی زمین های پایین دست شهر را حل خواهد کرد و برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب ثلاث باباجانی هم ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

    نماینده مردم اورامانات در ادامه گفت: با تخصیص این اعتبارات برای تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب، آبفای استان وعده داده که تا پایان سال ۱۴۰۲ این پروژه ها را تکمیل کند.

    وی در ادامه افزود: برای آبرسانی به شهر پاوه ۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در بودجه ۱۴۰۱ هم حدود ۳۴ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده که اعتبار اختصاص یافته به این پروژه به بالای ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

    لهونی گفت: برای آبرسانی به شهر جوانرود ۵۰ میلیارد تومان با پیگیری های انجام شده در نظر گرفته شده که مشکل آب شرب مردم این شهر را در میان مدت حل خواهد کرد. برای حل بلندمدت این مشکل احداث سد را در برنامه داریم.

    اختصاص اعتبارات برای احداث و تکمیل بیمارستان های روانسر و ثلاث باباجانی

    وی عنوان کرد: برای تکمیل بیمارستان ۶۴ تخت خوابی روانسر ۷۰ میلیارد تومان تصویب شد و برای تکمیل بیمارستان ثلاث باباجانی نیز ۳۰ میلیارد تومان تصویب شده است.

    نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با توجه به اهمیت توسعه دانشگاه ها در منطقه اورامانات، ۲۰ میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده که به تکمیل دانشکده حسابداری جوانرود اختصاص پیدا کرده است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *