×

پژوهشکده “هورامان شناسی” راه‌اندازی می‌شود

  • کد نوشته: 19727
  • ۱۴۰۰-۱۲-۰۲
  • 508 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیر پایگاه جهانی اورامانات از راه اندازی پژوهشکده هورامان شناسی در دانشگاه رازی کرمانشاه تا پایان امسال خبرداد.
    پژوهشکده “هورامان شناسی” راه‌اندازی می‌شود
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایسنا، پویا طالب نیا در نشست انعقاد تفاهم نامه سه جانبه علمی پژوهشی اورامانات که امروز (دوم اسفند) با حضور رئیس دانشگاه رازی و سرپرست میراث فرهنگی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در محل دانشگاه رازی برگزار شد، بااشاره به اهمیت این تفاهم نامه برای منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، اظهار کرد: در تلاشیم تا با همکاری پژوهشگران و ظرفیت دستگاه هایی که در این تفاهم نامه مشارکت دارند، بتوانیم مشکلات و معضلات موجود در اورامانات را رفع کنیم.

    وی با تاکید براینکه هدف از انعقاد این تفاهم نامه بالا بردن سطح جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات است، افزود: در این راستا علاوه بر مشارکت مردم، دستگاه های اجرایی و رسانه ها، به حمایت های علمای منطقه هم نیاز داریم، چراکه جایگاه ویژه ای در منطقه دارند و شناخت‌شان از مردم و منطقه جامع است.

    مدیر پایگاه جهانی اورامانات در ادامه تلاش برای نشان دادن دستاوردهای ثبت جهانی اورامانات را از دیگر برنامه های این پایگاه و از اهداف انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم دستاوردهای ثبت جهانی این منظر را نشان دهیم، چراکه منطقه وسیعی را در برمی‌گیرد و گسترده ترین منطقه ثبت جهانی شده در ایران است.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان های کردستان و کرمانشاه مشاهیر و بزرگانی حضور دارند که باید آنها را جذب کنیم و از کمک های آنها برای توسعه بیشتر منطقه اورامانات بهره ببریم که در این راستا تشکیل کمیته هایی فنی با حضور این افراد را در دستور کار قرار داریم.

    طالب نیا از برنامه ریزی برای تشکیل پژوهشکده هورامان شناسی با کمک دانشگاه رازی خبرداد و گفت: در نظر داریم این مرکز را در دانشگاه رازی تا پایان امسال طی یک مراسم باشکوه افتتاح کنیم.

    وی با بیان اینکه هیچ پایگاه جهانی در ایران به اندازه پایگاه اورامانات دستاورد ندارد، عنوان کرد: باید این دستاوردها را معرفی و برای غنی سازی آن تلاش کنیم، لذا برنامه اجرای یک کنگره بین المللی را را با حمایت دانشگاه رازی در پیش خواهیم داشت.

    مدیر پایگاه جهانی اورامانات در ادامه به حمایت های رسانه ها از ثبت جهانی اورامانات طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: طی مدت پنج سال گذشته رسانه ها در کنار ما به عنوان یک مطالبه عمومی موضوع ثبت جهانی اورامانات را پیگیری و درخواست کردند.

    وی با تاکید براینکه این پایگاه بدنبال ارتباط و تعامل بیشتر با رسانه های کرمانشاه است، عنوان کرد: در این راستا برنامه برگزاری یک تور رسانه ای را در منطقه اورامانات برای نوروز خواهیم داشت تا فتح بابی برای مطالبه گری های بیشتر اهالی رسانه استان برای توسعه گردشگری منطقه باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *