×

پیش‌بینی برداشت غلات در جوانرود امسال ۱۴ هزار تُن است

  • کد نوشته: 22662
  • ۷,اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 117 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیر جهاد کشاورزی جوانرود گفت: پیش بینی می‌شود امسال تا ۱۴ هزار تُن غلات از مزارع این شهرستان برداشت شود.
    پیش‌بینی برداشت غلات در جوانرود امسال ۱۴ هزار تُن است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، «عادل قادری» عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برداشت غلات در فرمانداری جوانرود افزود: در سال زراعی جاری ۹ هزار و ۸۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی جوانرود زیر کشت غلات رفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار آن جو و مابقی گندم که عمده این محصولات به صورت دیم است.

    وی اظهار کرد: با توجه به بارش‌های مطلوب پیش بینی می‌شود برداشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته افزایش یابد.

    مدیر جهاد کشاورزی جوانرود ادامه داد: ۲۲ دستگاه کمباین بومی و ۱۲ دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم را در این شهرستان انجام می‌دهند.

    قادری یادآور شد: برداشت گندم از اوایل تیر ماه در شهرستان جوانرد آغاز خواهد شد.

    وی گفت: تدابیر لازم به منظور نظارت بیشتر بر کار کمباین‌ها و تامین سوخت آنها، خرید محصولات زراعی کشاورزان؛ جلوگیری از قاچاق گندم و برخورد با دلالان و افراد سودجو اندیشیده شده است.

    فرماندار جوانرود نیز در این جلسه با تاکید براینکه برداشت گندم حاصل دسترنج یکساله کشاورزان است، اضافه کرد: بایستی اقدامات لازم برای برداشت محصولات کشاورزان اندیشیده شود.

    «سعدی نقشبندی» از مسوولان ذیربط خواست با جدیت امکانات و بستر لازم را برای برداشت گندم کشاورزان فراهم کنند.

    وی همچنین بر پیگیری مسوولان در خصوص خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، نرخ برداشت و تامین سوخت کمباین‌ها و مسایل ترافیکی و امنیتی تاکید کرد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *