×

پیش‌بینی بارش نیم متری برف در اورامانات

  • کد نوشته: 19339
  • ۱۴۰۰-۱۰-۲۵
  • 443 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه از فعالیت سه موج بارشی در استان در هفته جاری یاد کرد و گفت: پایان هفته برف و یخبندان در کرمانشاه داریم.
    پیش‌بینی بارش نیم متری برف در اورامانات
  • به گزارش آوای باینگان، سعید قاسمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سه موج بارشی این هفته در کرمانشاه فعالیت خواهد داشت، افزود: موج اول که از روزهای گذشته آغاز شده تا امشب(۲۵ دی) نیز باعث بارش‌های پراکنده و البته ضعیف در استان خواهد شد.

    وی ادامه داد: در نواحی سردسیر رگبار برف را هم خواهیم داشت.

    کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه ورود موج دوم بارشی به استان را مربوط به روزهای یکشنبه و دوشنبه دانست و عنوان کرد: فعالیت این موج تا صبح روز سه شنبه(۲۸ دی) تداوم خواهد داشت.

    قاسمی پیک بارش این موج را مربوط به ظهر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه اعلام کرد و یادآور شد: این موج ابتدا با باران آغاز می‌شود، اما پس از آن باعث بارش برف حتی در نواحی معتدل مانند شهر کرمانشاه خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: موج سوم نیز روز چهارشنبه (۲۹ دی)در استان فعالیت دارد که کاملا برفی است و بجز نواحی گرمسیر – حتی در این نواحی هم احتمال رگبار موقت برف هست-، در سایر نقاط استان برف به همراه دارد.

    کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه تداوم موج بارشی پایان هفته را نیز تا اوایل صبح پنجشنبه دانست.

    وی بارش‌های این سامانه‌ها را برای استان مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: احتمال اینکه بارش تجمعی باران در برخی نواحی استان به ۷۰ تا ۸۰ میلی متر برسد وجود دارد، به علاوه ممکن است در منطقه اورامانات ارتفاع برف ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر باشد.

    قاسمی از روند کاهشی دمای هوا در استان طی هفته جاری هم یاد کرد که باعث استقرار هوای سرد در استان خصوصا در روزهای پایانی هفته خواهد شد و افزود: در روزهای پایان هفته دمای نواحی گرمسیر استان یک تا سه درجه سانتی گراد زیر صفر، دمای نواحی معتدل پنج تا هشت و دمای نواحی سردسیر هشت تا ۱۲ درجه سانتی گراد زیر صفر می‌رود.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *