×

کالاهای وارداتی کولبران کرمانشاه مورد ارزیابی استاندارد قرار می‌گیرد

  • کد نوشته: 16029
  • ۱۵,دی ۱۳۹۹
  • 1237 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ضرورت توجه به ارتقای بهینه اقتصادی مرزنشینان و اجرای آیین‌نامه ساماندهی مبادلات در بازارچه‌های غیررسمی، کلیه کالاهای کولبری وارداتی مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته است.
    کالاهای وارداتی کولبران کرمانشاه مورد ارزیابی استاندارد قرار می‌گیرد
  • به گزارش آوای باینگان، محمودرضا نیازی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: کلیه کالاهای کولبری وارداتی از کشورهای مختلف در بازارچه‌های مرزی شوشمی پاوه و شیخ صله ثلاث باباجانی امسال توسط کارشناسان این اداره کل نمونه برداری و مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته است تا از ورود کالاها و برندهای بی‌کیفیت به داخل کشور جلوگیری شود.


    نیازی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت، در راستای حفظ سلامت و ایمنی مردم، در صورت مشاهده هرگونه نداشتن انطباق در نتایج آزمون کالاهای نمونه برداری شده، موضوع از طریق گمرکات و فرمانداران شهرستان های مرزی اطلاع رسانی شده تا از ورود مجدد برندهای بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری به عمل آید.

    مدیرکل استاندار کرمانشاه گفت: براساس تکالیف سازمانی و اجرای تصویب نامه هیات وزیران مبنی بر الزام به رعایت استانداردها و ارزیابی کیفی اقلام وارداتی دارای مجوز برای مرزنشینان، از مجموع ۱۷۰ تن کالای وارداتی، تعداد ۶۴ قلم کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری در این بازارچه‌ها به صورت تصادفی توسط این اداره کل مورد ارزیابی انطباق با استانداردهای مرجع و تعیین ماهیت قرار گرفته است.


    وی با اشاره به اینکه عمده این کالاها ساخت کشورهای چین، ترکیه، آلمان، فرانسه، سریلانکا و هندوستان است، تصریح کرد: عمده این کالاها در حوزه لوازم برقی شامل دستگاه آب میوه گیری، خردکن، زودپز برقی، لباسشویی، چای ساز، غذاساز، کولر گازی و آون توستر است و همچنین لوازم یدکی خودرو شامل سیبک فرمان، صفحه کلاچ، یاتاقان ترمز و نیز موادغذایی شامل چای سیاه است.  

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *