×

کتاب معماری بومی هورامان رونمایی شد

  • کد نوشته: 18534
  • ۱۴۰۰-۰۸-۰۸
  • 756 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: کتاب معماری بومی هورامان در دانشگاه رازی کرمانشاه رونمایی گردید.
    کتاب معماری بومی هورامان رونمایی شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از کردپرس؛ این کتاب با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری، مسئولین دانشگاه رازی، کارشناسان میراث فرهنگی و مولفین کتاب رونمایی شد.

    کتاب معماری بومی هورامان توسط دکتر هادی عبادی عضو هیئت علمی دانشگاه رازی، عزیز مصطفایی دانشجوی دکتری مردم شناسی دانشگاه تهران و کارشناس مردم شناسی پایگاه جهانی هورامان و مهندس پوریا خالدی کارشناس معماری پایگاه جهانی هورامان تالیف شده است.

    کتاب درآمدی بر معماری بومی هورامان در چهار فصل و ۲۱۰ صفحه نوشته شدە است. نقطه قوت این کتاب در مقایسه با کتاب‌های مشابه وجود یک مردم شناس در کنار تیم معماری است بنابراین می‌توان رویکرد غالب کتاب را در حوزه انسان شناسی مسکن و معماری تعریف کرد.

    در این کتاب فرهنگ،آداب و رسوم و راه‌ حل‌های سنتی مردم هورامان در معماری بررسی شده است.

    معماری هورامان مقولەای چند ساحتی است که حاصل کنش عوامل مختلف است و عامل فرهنگ در ایجاد و شکل دادن به آن تاثیر فراوان داشتە است.

    کتاب معماری بومی هورامان اولین اثر در مقوله معماری این منظر فرهنگی جهانی ارزشمند است رویکرد نوشتاری این کتاب می‌تواند برای دانشجویان و مهندسان معمار به صورت تخصصی و همچنین سایر اقشار جامعه که علاقمند به بررسی فرهنگ و شیوه زندگی این منطقه هستند مفید واقع شود و مولفین امیدوارند مقدمه برای پژوهش های دیگر باشد.

    منبع: کردپرس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *