×

کلنگ ساخت کشتارگاه صنعتی دام روانسر به زمین زده شد

  • کد نوشته: 17316
  • ۱۴۰۰-۰۵-۰۳
  • 898 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: کلنگ ساخت کشتارگاه دام صنعتی روانسر در محدوده روستای «بنچله» این شهرستان روز یکشنبه در مراسمی با حضور نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه روانسر و جمعی از مدیران محلی و استانی به زمین زده شد.
    کلنگ ساخت کشتارگاه صنعتی دام روانسر به زمین زده شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام شهرستان روانسر در آیین کلنگ زنی این طرح  گفت: این کشتارگاه در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

    «عزیز رضایی» افزود: این کشتارگاه در سه فاز ساخته می‌شود و با بهره‌برداری کامل از آن زمینه اشتغال ۸۰ نفر به طور مستقیم و ۲۵۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

    وی ادامه داد: در فاز اول این کشتارگاه روزانه ۱۵۰ راس دام سبک و ۱۵ راس دام سنگین کشتار می‌شود و می تواند فرآورده های گوشتی شهرستان های همجوار را تامین کند.

    فرماندار شهرستان روانسر نیز در این مراسم احداث این کشتارگاه را نیاز شهرستان دانست و گفت: ایجاد این کشتارگاه در ایجاد فرصت های شغلی جدید و ارتقا بهداشت فرآورده های دامی بسیار تاثیر گذار است.

    «سعدی مصطفی زاده» افزود: برای راه اندازی این کشتارگاه تسهیل گری های لازم انجام شده و ادارت متولی تا بهره برداری کامل از این طرح باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

    مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم گفت: نظارت شرعی و بهداشتی بر فرآورده های خام دامی و به ویژه در کشتارگاه ها از رسالت های دامپزشکی است.

    «حسین حیدریان» افزود: با وجود بیماری های مشترک و خطرناک در حوزه دام، ایجاد و احداث کشتارگاه های صنعتی یکی از ضرورت ها و اولویت ها است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *