×

یک میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی جوانرود اختصاص یافت

  • کد نوشته: 19002
  • ۱۴۰۰-۰۹-۲۰
  • 283 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: معاون فرمانداری جوانرود گفت: در سال‌جاری برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان و سالن کتابخانه حضرت رسول(ص) یک میلیارد ریال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص یافت.
    یک میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی جوانرود اختصاص یافت
  • به گزارش آوای باینگان، ششمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوانرود به ریاست کمال شهسواری، معاون فرمانداری جوانرود، یزادن بهرامی‌نیا، رئیس اداره انجمن‌ها و مشارکت‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و حسین محمدزاده، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان جوانرود در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

    در این جلسه کمال شهسواری، معاون فرمانداری جوانرود اظهار کرد: در سال‌جاری برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان و سالن کتابخانه حضرت رسول(ص) یک میلیارد ریال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص یافت.

    وی افزود: کتابخانه‌ها به عنوان یک نهاد اجتماعی در توسعه پایدار فرهنگی جامعه نقش مؤثری دارند، بنابراین توجه بیشتر به حل مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی ضروری است.

    شهسواری تصریح کرد: با همکاری ادارات و نهاد‌ها به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر باید گام‌های مؤثری در این شهرستان در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی برداشت.

    یزدان بهرامی‌نیا، رئیس اداره انجمن‌ها و مشارکت‌های کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به همکاری دادگستری در اجرای ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی جایگزین مجازات حبس گفت: با اجرایی شدن ماده ۷۹ قانون دادرسی در مسیر توسعه کتاب و کتابخوانی قضات می‌توانند در این شهرستان رأی‌های جایگزین متهمین را به سمت کمک به کتابخانه‌ها ببرند و کتابخانه‌های شهرستان جوانرود نیز از این مقوله بهره‌مند شوند.

    وی افزود: در بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها شهرداری‌ها می‌توانند نقش بسزایی در همکاری با کتابخانه‌های عمومی در ارتقای فرهنگ شهروندی داشته باشند که این فرصت در شهرستان جوانرود مهیا است.

    حسین محمدزاده، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان جوانرود در این نشست، اظهار کرد: این شهرستان با تعداد دو کتابخانه عمومی و یک کتابخانه سیار با ۳۵ هزار نسخه کتاب ۱۵۰۰ نفر عضو فعال دارد که در این راستا باید برای جذب اعضای فعال تلاش بیشتری انجام دهد.

    وی افزود: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی و افت شدید مراجعه اعضا به کتابخانه‌ها حدود ۶ هزار نسخه کتاب در این شهرستان به امانت داده شده است.

    محمدزاده در ادامه به مشارکت اعضای کتابخانه‌های عمومی جوانرود در جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: از ابتدای خرداد تا امروز ۸۵۰ نفر از جمعیت شهرستان در این جشنواره شرکت کرده‌اند. ثبت‌نام اعضای علاقه‌مند به حضور در این جشنواره تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد.

    یادآور می‌شود، در پایان این نشست از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوانرود با اهدای لوح از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تقدیر شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *