×

۳۰ کیلومتر از محور پاوه به مریوان بهسازی شد

  • کد نوشته: 20928
  • ۱۴۰۱-۰۵-۱۵
  • 310 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه گفت: با تلاش راهداران این شهرستان ۳۰ کیلومتر از محور پاوه در استان کرمانشاه به مریوان در استان کردستان با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال بهسازی و آسفالت شد.
    ۳۰ کیلومتر از محور پاوه به مریوان بهسازی شد
  • به گزارش آوای باینگان، «ابراهیم شهریاری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محور پاوه – نودشه – مریوان  ۱۰۸ کیلومتر است که ۵۸ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه و ۵۰ کیلومتر آن نیز در حوزه شهرستان‌های سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

    وی ادامه داد: با تهیه، حمل و پخش و تراکم بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن آسفالت ۳۰ کیلومتر از محور پاوه به مریوان در حوزه استحفاظی این شهرستان که رویه مناسبی نداشت بهسازی شد.

    رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه با بیان اینکه این پروژه به صورت امانی اجرا شده است، اظهار داشت: ۴۰۰ تن آسفالت در مسیر زلته به نودشه ، ۳۵۰ تن در محور نودشه- سه راهی ملندو و  ۴۵۰ تن در محور ملندو به گردنه تته (انتهای حوزه استحفاظی شهرستان پاوه) بکارگیری شده است.

    شهریاری گفت: با اجرای این پروژه عبور و مرور کاربران جاده ای در این محور مهم و پرتردد تسهیل و آسان شد.

    محور پاوه –نودشه – مریوان محوری کوهستانی و گردشگری است که بخشی زیادی از آن بر مناطقی از اقلیم کردستان عراق مشرف است و با چشم غیرمسلح شماری از شهرها و روستاهای کردستان عراق و سد دربندیخان قابل مشاهده است و که در فصل بهار و تابستان مقصد سفر گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *