×

۵۰۰ اصله نهال در جوانرود غرس شد

  • کد نوشته: 19849
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۶
  • 1256 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: ۵۰۰ اصله نهال مثمر و غیرمثمر روز یکشنبه در اولین از هفته منابع طبیعی با حضور مسئولان و دوستداران طبیعت در شهرستان جوانرود غرس شد.
    ۵۰۰ اصله نهال در جوانرود غرس شد
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا؛ مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جوانرود با گرامیداشت روز پاسدار و هفته منابع طبیعی گفت: از این تعداد اصله نهال غرس شده امروز ۲۰۰ اصله نهال مثمر انگور به مناسبت گرامیداشت روز پاسدار در محل سپاه ناحیه جوانرود و ۳۰۰ اصله نهال دیگر نیز شامل نهال های غیر مثمر عرعر، کاج و سرو در محله مسکن مهر مولوی غرس شد.

    «علی منصوری» افزود: همزمان با هفته منابع طبیعی سه هزار و ۵۰۰ اصله نهال مثمر و غیر مثمر در شهرستان جوانرود غرس می شود.

    وی اظهار داشت: هدف از برگزاری مراسم گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی ترویج و اشاعه فرهنگ توجه به منابع طبیعی است.

    منصوری به اقدامات انجام گرفته در جهت فرهنگ سازی و توجه به منابع طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری یک همایش و ۱۴ کلاس آموزشی از سطح مدارس تا اجتماع از مهمترین اقدامات این اداره در راستای فرهنگ سازی در سال جاری است.

    فرمانده سپاه ناحیه جوانرود نیز با گرامیداشت روز پاسدار و هفته منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی میراث ارزشمند برای نسل های آینده است که باید از این نعمت خدادادی صیانت و حفاظت کنیم.

    سرهنگ «بهرام میرزایی» افزود: ما موظفیم هم برای حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود تلاش کنیم و هم برای احیای جنگل‌ها بکوشیم.

    فرماندار جوانرود هم بر ضرورت فرهنگ سازی در جهت حفظ منابع و ترویج در ختکاری در جامعه تاکید کرد و گفت: حفظ منابع طبیعی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

    «رستگار یوسفی» بیان اینکه فرهنگ درختکاری باید در جامعه تداوم پیدا کند، افزود: نباید از هیچ کوششی برای حفظ و نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی دریغ کرد و ترویج فرهنگ درختکاری یکی از راهکاری آن است.

    وی اظهار داشت: همه اقشار جامعه باید به منظور حفظ و نگهداری درختان در راستای توسعه منابع طبیعی بویژه فضاهای سبز تلاش کنند. 

    شهرستان جوانرود بیش از ۶۲ هزار هکتار راضی ملی و منابع طبیعی دارد.
    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *