×

۵۵ آبشخور جدید در زیستگاه‌های ثلاث باباجانی احداث شد

  • کد نوشته: 17416
  • ۱۴۰۰-۰۵-۱۳
  • 1853 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی گفت: از ۲ ماه پیش با هدف صیانت از محیط زیست و حیات وحش منطقه، پویش ساخت آبشخور در این شهرستان آغاز شده و ۵۵ آبشخور جدید در زیستگاه‌های حساس جانمایی و احداث شده و به صورت مرتب آبدهی می‌شود.
    ۵۵ آبشخور جدید در زیستگاه‌های ثلاث باباجانی احداث شد
  • به گزارش آوای باینگان، «هیوا بهرامی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت بیش از ۲۵ دهنه چشمه و آبشخور قدیمی نیز احیا و بازسازی شده است.

    وی ضمن قدردانی از فعالان محیط زیستی منطقه تصریح کرد: اولویت اول احیا و بازسازی چشمه ها و آبشخورهای قدیمی است و چنانچه این چشمه ها خشک شده اند آبشخورهای جدید در نزدیکی همین آبشخور های قدیمی احداث می شود.

    رئیس اداره حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی تاکید کرد: آبشخورهای جدید از روستاها و مراکز تجمع انسانی دور باشد و در مسیر حرکت دامها نباشد چرا که استفاده مشترک حیات وحش و دامها از آبشخور خطر بروز بیماریهای مشترک را بالا می برد.

    بهرامی تاکید کرد: برای ساخت آبشخورها از مواد طبیعی مانند سنگ، چوب و خاک استفاده شود و در صورت استفاده از مواد پلاستیکی پس از پایان فصل گرما نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

    وی گفت: آدرس آبشخورهای احداثی در اختیار محیط زیست منطقه قرار دهند تا تمهیدات لازم برای پایش آنها صورت گیرد.

    بهرامی اضافه کرد: شهرستان ثلاث باباجانی یکی از کانون های مهم تنوع زیستی در سطح استان کرمانشاه هم از نظر گیاهی و تنوع جانوری می باشد و گونه های شاخصی مانند کل و بز، پلنگ، خرس قهوه ای ،سنجاب ایرانی ، کفتار ، گرگ و سایر پستانداران در زیستگاههای این شهرستان وجود دارد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *